mæjah Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 noen av dere som har fått/hatt det? var hos legen idag. ble vurdert å sende meg på føden men føden ville se ann over helgen. hadde bt 130/100.. hva har skjedd med dere som har hatt det? ble dere satt igang/ks?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Hei! JEg har ikke hatt det, men er redd for å ha det nå... Hva var dine symptomer? og hvor mye proteiner hadde du? Vann i kroppen? i såfalll hvor? vondt noen plass? Håper noen andre kan svare deg på spørsmålene dine! Går nok så bra att!! Du er jo fødeklar så bare slapp av
♥Tullerusk♥ Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 jeg hadde det sist og føden er veldig obs på dette denne gangen..Men jeg fikk akutt svangerskapsforgiftning...Hadde 132/85...Ble satt i gang dagen etter kontrollen... Men det var mer i dette da...Bla at gutten vår ikke fikk næring, lite fostervann... Men synes det var litt rart at de ikke vil ha deg inn nå da...Hvilket sykehus er det du skal føde på?? Er du veldig bekymret (noe jeg tror du er) så synes jeg du selv skal ta kontakt med føden... Alt kommer sikkert til å gå bra...Bare ta det med ro hele helga...bare sitte å slappe av i sofaen eller i senga... Lykke til... Klem fra meg...
mæjah Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 høyt bt, hodepine, eggehvite i urinen, vann i armer og ben (ikke så mye). ikke vont noen andre plasser en hodet.
mæjah Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2007 jeg er egenlig utrolig rolig. skal tilbake til legen mandag, tenkte jeg skulle dra innom på jobb i løpet av helgen å måle blodtrykket. hvis det har øket mer da tror jeg at jeg ringer føden, hørtes ikke d fornuftig ut? skal føde i bodø.
Afrodite´71 Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Hei Bt mitt hadde gått litt opp sist, så legen ville ha meg inn til sjekk hos jm nå i romjula. Fikk målt det i går, og har 133/85. Gått opp fra 122/84 på ei uke. Fikk beskjed om å dra hjem og gjøre absolutt ingenting og å være obs på tung pannehodepine og vondt øverst på høyre side der nyrene for tiden ligger. Fikk også beskjed om å ringe føden om jeg kjente antydning til disse symptomene. Skal også føde i Bodø, og har god erfaring med å ringe føden der. Blir alltid tatt på alvor. Har termin nyttårsaften. Lykke til med deg. Bare sitt med beina høyt og gjør ingenting!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 hvordan har urinen deres vært dere som har fått konstatert svangerskapsforgiftning? jeg fikk beskjed om at min var +2 idag, men at det ikke var noe å bekymre seg over. men er det snakk om eggehvite,protein eller sukker? hva er forskjellen?
~Mita~ Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 hei:) Jeg fikk konstantert mild svangerskapsforgiftning da jeg var 25+2, er nå 31+1.. Har hele tiden hatt ett undertrykk liggende på 90-98, og det er jo ikke bra iom at det normalt sett skal ligge mellom 70-80. Har også eggehvite(proteiner) i urinen, en del vann i kroppen og har en del hodeverk og blir fort kvalm og uvel. Jeg går på kontroll 2 ganger i uken for å passe på at hvis det blir værre så oppdages det med en gang. Har blitt sendt til sjekk på sykehuset 3 ganger siden jeg fikk SF og alle gangene har jeg måttet ta nye urinprøver, blodprøver, ctg registrering av barnet for å forsikre at han har det bra og UL for å sjekke at han også vokser som han skal da SF kan forårsake morkake svikt slik at barnet ikke får nok næring. Det eneste du kan gjøre for å forebygge er å ta det med ro, ikke stresse, da det kan føre til at blodtrykket ditt blir høyere. Jeg har fått beskjed om at hvis undertrykket mitt stiger til over 100 blir jeg lagt inn til overvåkning, og får drypp(medisin) mot det. Vil det da ikke synke igjen vil jeg bli satt igang eller får keisersnitt. Ro og fred ser ut til å ha hjelpet meg, for jeg har hatt SF en stund nå og allt ser fortsatt bra ut ) Vil jo ikke føde enda, har jo 9 uker igjen til termin...
mæjah Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2007 hele svangerskapet har jeg logget på 64-65 i undertrykk. siste kontroll hos jm 10.112 hadde geg 122/78 og 130/100 idag hos legen. så undertrykket har stege medd 22 på 18 dager. det er ganske mye det.
~Mita~ Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 det er ganske mye ja, sikkert derfor legen ville se det an over helgen, for hvis det er i konstant stigning må du nok bli lagt inn slik at de kan få kontroll på det... men husk, du trenger ikke vente til over helgen!! blir du bekymret, får veldig sterk hodepine, smerter i siden under høyre ribben, så ring føden! bedre å få sjekket allt en gang for mye enn en gang for lite! ønsker deg lykke til, håper allt ordner seg og du slipper å tilbringe nyttårsaften på sykehuset!! )
Kjukka Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 37, 3+ på proteiner, bt på 150/105, og store ødem (hevelser) i beina. Fikk ikke lov til å reise hjem for å pakke noen saker en gang jeg, de måtte sambo hente. Ble satt i gang dagen, men endte med et ks dagen etter det igjen...
mæjah Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2007 takk for svar fikk også beskjed hos legen å ha lav terskel for å ringe føden. så jeg skal dra innnom på jobb en tur idag å få målt blodtrykket! så får vi se hvordan det ligger ann. har det steget mer ringer jeg føden.
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 29. desember 2007 #13 Skrevet 29. desember 2007 Jeg hadde kraftige ødemer, blodtrykk 188/122 og +3 i protein. Ble satt i gang to dager etter innleggelse på observasjonsposten i uke 37.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå