Gå til innhold

er det meg som er helt fryktelig URETTFERDIG????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er fosterbarn og har nå i voksen alder god kontakt med både biologisk og foster familiene mine... derfor har det vært naturlig for meg å tenke at jul feirer vi hvert 3. år med hver..

1. år med foster mor og far

2. år med biologisk familie

3. år med mannens familie...

dette mener mannen min er helt greit og derfor ha jeg slått meg til ro med det, men svigermor har nå startet en kjempe diskusjon fordi hun mener jeg skulle skamme meg og ta hensyn til mannen min... det er i følge henne helt horibelt å være så ego..

jeg synes det ville være kjempe vanskelig å "velge" hvis dere skjønner, siden jeg ser på begge som mine liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så leneg det funker for dere, så er det vel helt perfekt??

Her var det snakk om å ha ei jul med svigermor, så svigerfar for så å være hos min familie...men det likte ikke jeg. Kunne ikke tenke meg å kun feire hver 3. jul med mamma og de. Vi løste det slik at vi feirer det her, og alle er hjertlig velkommen:o)

Skrevet

Synes planen din med hvert tredje år er kjempefin! Be mannen din ta seg en prat med sin mamma der han forklarer at han ikke synes du er egoistisk. Det er hans mor, så han bør ta støyten:-)

Skrevet

Jeg syns ikke du er det. Vi har samme problemet her:

1.mamma

2.pappa

3.svigermor

Men her var det mamma som klikka i vinkel over forslaget. Har ikke vært noe problem før siden mine foreldre har feiret jul sammen selvom de er skilt, men nå skal visst pappa gifte seg og da ville de gjerne begynne å feire jul sammen også.

Det er vanskelig å gjøre alle til lags, så jeg hadde gjort det som føltes riktig, så får det heller bli litt sure miner. Er jo viktigst at mannen din er enig i ordningen=)

Skrevet

Mannen din er enig i fordelinga.

Kan dere ikke finne på noe jule-koselig med svigers i for-og etterkant av selve julefeiringa?

Skrevet

Og hva har svigermor med dette å gjøre?

Så lenge du og mannen er fornøyd med løsningen så fortsetter dere med det.

Finner det merkelig hvordan noen aldri blir i stand til å gi slipp på sine barn, det er da ingen selvfølge at man får alle høytider med de etter at de er blitt voksne.

Skrevet

Hos oss gjør vi det sånn:

1 år med pappa og den siden av familien

2. år hos svigermor

3 år hos mamma og hennes fam

4. år hos svigermor

5 år pappa og fam osv

Siden mannen min trives best hos egen familie og han ikke kan noe for at foreldra mine er skilt gjør vi det sånn, men om han hadde gått med på samme ordninga som dere ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet. Enhver må jo tale sin egen sak og hvis mannen din synes det er greit skal da ikka andre blande seg.

Skrevet

Er enig med Odine i det ho skriver her.

Det er meir med jula enn sjølve afta. Så lenge familien ikkje bur langt vekke så kan ein jo samlast heile 1. og 2. dag!

Skrevet

Her synes jeg svigermor skal klappe igjen.

Funker det for deg og mannen din, og "dine familier", høres jo denne løsningen perfekt ut! Så flott for dere vil jeg si!! =)

Skrevet

Så lenge du og mannen din synes det er greit, så har ikke svigermor noe hun skulle ha sagt gitt;=)

Skrevet

Så lenge mannen din synes det er helt greit, ser jeg ikke problemet. :-)

Skrevet

Jeg syntes svigrmor heller skulle være glad for at du har så god kontakt med dine biologiske foreldre at du oså feirer jul med dem. Det er uansett ikke henne som skal bestemme hvor dere velger å feire jul. Så lenge samboeren din syntes at ordingen er grei, så syntes jeg dere skal fortsette slik dere gjør. Forslaget til Odine var jo fint.. bruke noen av de andre dagene sammen med henne. Gjerne lillejulaften?? Lage koselig julestemning, og kanskje pakke opp gavene til hverandre, om hun hadde satt pris på det??

Skrevet

Mener som de andre her at dette har ikke svigermor noe med! Sønnen hennes har en egen familie nå, og hun må bare være glad for at dere vil være sammen med henne hvert tredje år...

Vi har også skilte foreldre, store søskenflokker og mange vi vil være sammen med på julaften. Vi har løst det med å være hjemme hvert år, også inviterer vi diverse familiemedlemmer så vi blir en passelig stor gjeng. I år var det min søster med mann og barn, min mamma og min atpåkladdsøster, neste år blir det nok svigermor og noen av mannens søsken. Men vi har også min pappa og hans nye familie å invitere..

Vi inviterer gjerne de besteforeldrene vi ikke skal feire julaften med på juletrepynting med ungene, og besøker de litt på formiddagen julaften. Var noen sure miner her til å begynne med, sjalusi osv, men vi bare overså det, fortsatte og blidt invitere litt forskjellige mennesker hvert år og nå fungerer det helt perfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...