Gå til innhold

Julen er ikke lengre noe jeg gleder meg til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her varer julen kun i tre dager, altså mer som en vanlig helg, og jeg må forklare sønnen min hvorfor pappaen hans ikke er her her sammen med oss i det som skal være en koslig høytid med latter, glede, spill og tegnefilmer på tv. Her drar nemlig far til sine foreldre sammen med søsknene sine og de barna han har fra før. Han har verdens mest dominerende familie som legger planer både for oss og seg selv i julen. Å nei, vi kunne ikke ha blitt med med mindre jeg har lyst å dele soverom og det som er med stebarna! Da ville ikke min sønn fått sove så mye som et sekund. Derfor er syns jeg på en måte det er greit at de de drar dit også, for jeg har ikke behov for å stå opp seks hver dag i juleferien når jeg endelig har fri i fra jobb fordi stebarna vekker sønnen min, å da må jeg stå opp også.

men jeg syns det er utrolig leit å sitte alene hele julen, minus tre dager...Derfor kommer jeg ikke lengre til å glede meg til jul

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, det høres ikke noe bra ut i det hele tatt slik du må feire julen. Egentlig helt høl i hue...!

Selv hadde jeg det sånn forrige påske. Foreldrene til min samboer ordnet så alle i familien skulle møtes hos dem, søsknene hans med barn og sønnen til min samboer. Og så ble min samboer også presset til å komme dit, 11 timer med bilen tvers over landet. Det ble 9 dager, en skikkelig ensom og dårlig påske på meg og min datter, som er vår felles datter.

Det er ikke akkurat familievennlig dette her med mine, dine og våre barn.

Skrevet

Det der hadde ikke vært aktuelt her i huset:/

Bor familien hans langt borte eller?

Her i huset er det VI som bestemmer over VÅR jul, og vi forplikter oss aldri til å feire sammen med hverken den ene eller den andre.

Skrevet

Enig med anonym 18.07

Hos dere HI, er det mannen din som er problemet...

• 5 uker senere...
Skrevet

Tror ikke jeg heller hadde gått med på at jula skal bli sånn. Men jeg har heldigvis ikke det problemet. Vi er hos mine foreldre, og stesønn hos sin mor (noe de har avtalt er fast så han får tradisjoner). Orker ikke dra til hans fordi det blir for mange mennesker for oss på en gang. Selv om alle som er der er kjempehyggelige! Men hadde sambo dratt noen steder uten meg når det er jul tror jeg at jeg hadde blitt rimelig forbanna egentlig! Hva syns egentlig samboeren din om å ha den sånn HI?

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det HI, men mannen din trenger virkelig å "grow some balls". Dette hadde også her vært helt uaktuelt. Ville ikke bare blitt lei meg om jeg var i din situasjon, men også ganske så forbanna. Forventer at sambos familie inkluderer meg og mine barn (felles barn eller ikke) i deres familie på samme måte som de inkluderer ham og hans særkullsbarn. Dere er tross alt en del av familien (biologisk eller ikke biologisk), så synes virkelig samboeren din må sette ned foten. Greit nok om han kanskje godtar at du ikke gleder deg så voldsomt til jul, men du er jo hvertfall voksen. Verre synes jeg det er at det blir så tydeliggjort for din sønn at dere to "ikke egentlig er i familie med ham".

Skrevet

Det der høres jo helt tullete ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...