Gå til innhold

Sukker-inntaket i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere andre vært nøye med kor mye sukker dere har fått i dere?

Nå som det bare er noen uker igjen før fødsel tenker jeg at jeg kanskje ikke har vært flink nok på dette området. Har sant og si spist brødmat med mye pålegg av søt sort, har spist mye frukt (for å unngå å spise snop.....) og har i det hele tatt vært en søt nos..... Har tidvis vært en kamp for å holde seg unna søtsaker.....Skulle jeg holdt meg helt unna hadde eg blitt helt gal og sur tror eg.....Har ikke brydd meg om det salte, noe som i og for seg har vært bra på sin måte for å unngå for mye vann i kroppen....Men nå har eg fått kalde føtter og tenker at eg likevel skulle vært MYE mer nøysom når det gjelder sukker. Har lagt på meg 15 kilo, men antar at 5 av de er vann.....så vektmessig er ting normalt.Ser ikke spesielt stor ut så lurer faktisk på kor alle de 15 kiloene er i grunnen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

signerer her jeg med at jeg har i grunnen ikke tenkt så mye på det jeg heller nå i disse juletider, men jeg har ikke lagt i faresonen for sv.skapsdiabetes tidligere på kontrollenen så jeg har tenkt at det sikkert skal gå bra. prøver å ikke trøkke i meg altfor mye da.

Skrevet

Uff du er ikke alene..har prøvd å være forsiktig jeg og..men det blir fort for mye..og spesiellt når det gjelder brus..drikker light men likevel..og clementiner nam nam...har ikke gått så mye opp i vekt..men babyn er visst litt over det han skal..fikk greie på at jeg måtte spise mindre frukt..for fruktsukker er ikke bra når det gjelder vekt på babyn...og nå som det er jul da..uff ikke lett..har lilksom dårlig samvittighet hele tiden..sukk

Skrevet

Er det for at babyen kan bli stor at vi ikke skal spise så mye sukker??

Er det andre grunner?

Jeg forstår at vi legger på oss.....

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det hele tiden, men det er så vanskelig å holde seg unna søtsaker i juletiden. prøver også å spise mer frukt...men der er det jo igjen fruktsukker som går direkte til barnet.

har prøvd ett tips som demper sukkersuget, drikke vann med MYE sitron. Det fungerer faktisk, men om man drikker for mye så blir det halsbrann.

15 kilo er et bra tall, tror ikke du behøver å være urolig:)

Skrevet

Har tenkt på mengde sukker i svangerskapet, men jeg har også følt at jeg ikke har vært flink nok. Har ikke akkurat fråtset i kaker og sjokolade, men er glad i diverse fruktjuicer og frukt og i tillegg har jeg drukket en del melk tilsatt litt sjokolade (kan ikke fordra melk uten smak..). Av vanlig mat har jeg spist hva jeg har lystet. Tiltross for dette har jeg fått vite at babyen min kommer til å være under gjennomsnittet hva angår vekt.. noe som har bekymret meg noe. Har selv lagt på meg en 11 - 12 kilo (ikke vann), men det syns ikke så veldig på meg heller.

Skrevet

hmmm... og så jeg som har spist noe ENORMT med frukt alle disse månedene... grønne epler, gule epler, jordbær i sommer, druer, pærer, klementiner i massevis... 19 dager igjen til termin, er vel litt for sent å legge om "fruktvanene" nå :/ Spist litt mindre snop og sjokolade da :) Men jordmora mi meiner babyen blir ca gjennomsnitt, rundt 3,5 kg. Har selv lagt på meg ca 12 kg, og bare nå de to siste månedene at magen har vist seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...