Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som er litt over 5 uker, og som skal begynne med tran! Når på døgnet er det lurest å gi tran? Ser for meg mye gulping som vil ødelegge tøyet hans :(

Og hvordan ga dere det til den lille? ...i ei sprøyte el bare på ei tskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker en éngangssprøyte (5ml) og sprøyter litt og litt inn i munnen. Gir det mens hun ligger avkledt på stellebordet på kvelden - og så skifter vi til pysj etterpå.

Skrevet

Jeg gjør det også slik. Han ligger naken på stellebordet på et håndkle og gir i engangssprøyter. Du kan bare holde sprøyta litt under lunkent vann viss tranen kommer rett fra kjøleskapet. Så venter jeg litt før jeg tar på ham nattasen. Har også en sånn gulpefille under hodet i senga i tilfelle ham gulper der så trekker det ikke inn i sengtøyet eller madrassen. De er så myke og gode de.

Skrevet

vi synes det er letters å helle tranen i mme flaska hun får på kvelden v leggetid! ga opp t skje og sprøyte! bare søl og klin, men vi prøvde ikke særlig lenge, heller da! ga opp etter et par forsøk..

Skrevet

jeg tar det på ei skje jeg og heller inn i gapet på han etterfulgt av flaska. litt kommer ut vis jeg ikke er kjapp nok men det går som regel helt greit;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...