selfangerkjerringa Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 og hvor ofte/mye? Jeg er bare nysgjerrig ps: jeg spør ikke etter hvem som IKKE gjør det.
Espoir Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Mine ble ammet morgen og kveld fra de var ett år.
kajak&Daniel Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Lilegutt er straks 14 mnd og ammes fremdeles morgen og kveld.. Hadde tenkt å¨slutte da han ble 1 år, men han elsker det, og jeg har egentlig ingen problemer med det, så da har vi bare fortsatt... Så vet ikke helt når jeg slutter.. Han vet hva han vil ha, og hender han drar i genseren min når han vil ha mm....
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 mini her er 11 1/2 mnd.. og ammes fortsatt to- tre ganger . Holder på med natt avvenning nå..
Kaffemocca Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Jeg ammer fremdeles lillebror på 18mnd om morgenen, pluss noen ganger ellers hvis han gir utrykk for å ville ha mm.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Straks 15mnd og ammer morgen og kveld + som regel en gang innimellom..
Sylteflesk Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Gullungen er straks 14 mnd, jeg begynte å jobbe 100 prosent da hun ble 1 år, så vi har hatt en gradvis nedtrapping av ammingen i forbindelse med det. Er nå nede i en pupp om dagen, rett etter at hun har stått opp om morgenen. Da hun var akkurat ett år ammet jeg fortsatt 1 gang om natta og 3 ganger i løpet av dagen. Det skal sies at vi har hatt et slit med innføring av fast føde, og jeg har derfor ammet mer enn jeg hadde planlagt på forhånd (hun har heller ikke tatt flaske).
OsloMor Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Snuppa er 16 mnd og får fortsatt pupp så det monner, helt ok synes jeg da.
ScaryMama Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Ammer fortsatt min på snart 14mnd. men det er bare litt når han skal sovne. Det er ikke mye melk igjen nå så det blir mest for kosens skyld. Dahlinia- Du burde melde deg til noen forskere for det skal være umulig å huske noe fra man er halvannet år. Du må være særdeles spesiell...
Carnivale Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Ammet begge mine til de var 16 mnd, morgen og kveld. Kuttet først kveldspuppen, så morgenpuppen. Forøvrig har ingen av puppene mine nevneverdig likhet med raggsokker, ei heller gikk noen av ungene og spurte etter puppen selv og knappet opp skjorta. Og dahlinia/mamma25 eller hvem du er. Sjalu eller? Såså, du skal se du får det til med nestemann!
cheni Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Mini ble ammet til han var 15 mnd, og han fikk egentlig når han ville. Gjerne når han var trøtt og lei og ville sove litt. Ammet også om natta helt til jeg slutta, det var travelt da... men stort sett var amminga kos både for mamma og gutt. ) De to andre barna mine ble ammet i 8 mnd og 12 mnd. Sluttet pga at barna ikke ville ha lengre.... litt vemodig, men grei avsluttning.
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 Min gutt blir 1 år i januar og ammes morgen og kveld (og av og til om natten =/)
hit og dit Skrevet 28. desember 2007 #13 Skrevet 28. desember 2007 Kor ofte vart dei amma når dei nærma seg 7 mnd? Eg har ei jente no som kun vil ha pupp om kvelden og natta, og kanskje ein gang på dagtid. Det nytter ikkje å legge ho til utenom, då snur ho seg vekk eller begynner å grine. Eg hadde håpa å få til amminga gjerne til ho er eit år, men er no redd for at produksjonen skal gå for langt ned. Ho kan sei nei til pupp, for så å spise graut eller frukt i staden for.
Stor_smil Skrevet 28. desember 2007 #14 Skrevet 28. desember 2007 Selvom du ammer "lite", så vil nok du klare å opprettholde produksjonen for å amme henne til kvelden og natten. Jeg ammet mini til han var nærmere to år, siste tiden kun til morgenen, men jeg fikk skikkelig spreng når jeg sluttet, så jeg antar jeg hadde rikelig med melk selvom jeg kun ammet en gang i døgnet det siste halvåret. Om du merker at hun blir mindre fornøyd med ammingen, så kan du kanskje pumpe deg ett par ganger på dagtid for ø øke produksjonen??
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #15 Skrevet 28. desember 2007 Min yngste hadde en skikkelig nekteperiode da han var 7 mnd. Gikk fort over. Bruk pumpe =)
hit og dit Skrevet 28. desember 2007 #16 Skrevet 28. desember 2007 Så da er me ikkje heilt unormale. =) Eg får prøve å pumpe opp litt.
LisaColli Skrevet 28. desember 2007 #17 Skrevet 28. desember 2007 snuppa blir ett år 8. jan, og hun får fremdeles pupp ja.hun har vært syk av og på i en lang periode før jul nå, så da har det blitt en del pupp siden hun ikke har spist mye annet. men nå er hun frisk, og får morgen, før duppen og til kvelds. begynner i barnehage neste uke, så da blir det sikkert kun morgen og kveld. jeg vil helst slutte nå, men får se hvordan det går.
Martin+Mamma Skrevet 28. desember 2007 #18 Skrevet 28. desember 2007 jeg hadde også problemer med å amme mini på dagtid når han var rundt 7mnd.han ville bare ha pupp når vi la oss ned.var så nysgjerrig ellers så hodet gikk trill rundt.nå er han 11mnd å tar seg en sup nå og da.syns det er kos og skaper en spesiell nærhet jeg da...
Northernlights Skrevet 28. desember 2007 #19 Skrevet 28. desember 2007 Stiller i klasse med dem som fremdeles ammer 2 åringene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå