Gå til innhold

Yasmin p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig begynt på yasmin. Har merket at jeg blir et rent helvete når det gjelder humørsvingninger og tålmodigheten min er absolutt ikke stor.. Jeg får så dårlig samvittighet, for det går jo ut over barnet mitt. Jeg tåler ingen verdens ting, jeg SPREKKER!!!

Her om dagen tok det skikkelig av. Ungen hadde vært litt småvanskelig med spisingen hele dagen. jeg roet meg ned og telte til ti hver gang. Men på slutten før sengetid, smalt det skikkelig. Jeg drev og gav ungen kveldsmaten sin, og ungen var umulig..vred seg rundt og sutra og bar seg, men hun hadde ikke spist noe bra denne dagen, så hun måtte spise litt. Hun veiva med armer og ben og det var ikke måte på. Det endte med at halvparten av maten landet på meg. Og da klikket det skikkelig for meg..jeg kastet skålen med mat tvers over stuen og jeg var så sint og irritert..Skjønner ikke hvor det sinnet kom fra, for det her var jo bare en bagatell..men der stod jeg, med mat i tak og på vegger og en unge som lå på sofaen med store øyne og så på meg..fikk så dårlig samvittighet..det går jo ikke an og oppføre seg sånn som dette, men det gjorde jeg visst der og da.

Jeg har hatt et par tilfeller hvor tålmodigheten sprakk også, og det er ved leggetider. Ungen bestemte seg en periode for og legge seg klokken 6 om morran, og mor var utslitt. Etter og ha ligget sammen med hun i både 2 og 3 timer, så ville hun fortsatt ikke sove..bare lå og sutret og vrei seg og det var ikke måte på. Tilslutt var jeg så driiiit lei, og jeg hevet stemmen med streng tone og bad hun legge seg og sove..og hun begynte jo selvfølgelig å hyle og ble så lei seg. Der og da var jeg bare sint og lei, hadde ikke engang lyst til og ta hun opp, men i ettertid så har jeg så forferdelig dårlig samvittighet for dette her.. Jeg føler meg som en udugelig mor, som gjør barnet utrygt. Har null selvtillit til morsrollen noe mer, føler jeg har ødelagt en viktig del mellom meg og barnet mitt. Jeg er så lei meg, føler heller noen andre i familien burde få adoptere hun og gi hun den tryggheten hun trenger..Hun er mitt alt og alle, men jeg føler meg ikke verdig henne. Hun har stakkars ikke valgt sin mor. Jeg skulle ønske jeg kunne ha skrudd tiden tilbake og visket bort alt dette dumme, men det er forsent.. Føler ikke hun er noe hengiven til meg lenger heller..og det gjør vondt i hjertet mitt!!! Føler meg som en syk person som kan skrike til en liten baby..

Men tilbake til dette med yasmin pillene..lenge før jeg ble gravid gikk jeg på p-sprøyten. Etter mange år begynte jeg og få skikkelige humørsvingninger og utbrudd som nå, så jeg sluttet med den. Har ikke vært sånn etter det, da har jeg vært verdens snilleste og mest avbalanserte person..hele svangerskapet var jeg så snill som bare det..var ikke sur en eneste dag!!!!! smilte som en sol hele tida.. Men nå som jeg har begynt på p-pillene igjen, så virker det som om helvete er løs igjen. Jeg tåler nok ikke ekstra hormoner, det blir nok litt for mye av det gode.. Men jeg blir så usikker på om det er p-pillene, for jeg har bare brukt dem i 3 uker, er på min 4. uke nå..med p sprøyta gikk det jo mange år før jeg begynte og slite med det samme..uff, nei, noe må hvertfall gjøres..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, høres ikke ut som om du har det greit. Jeg foreslår at du tar dette opp med fastlegen din, aggresjonen kan være relatert til p-pillene, men ikke nødvendigvis. Det også være andre ting. Når det er sagt synes er jeg ikke enig med deg når du sier at hun bør bli adoptert bort. Du er sikkert en flink mamma, men noen ganger tar frustrasjonen over. Du vet at du har et problem, og prøver å ta tak i det!

Vi føler vel alle frustrasjon til tider, og om du blir sinna fordi poden ikke har lagt seg for å sove når kl er 6 synes jeg ikke det er noe rart at du reagerer som du gjør. Stor klem til deg!

Skrevet

Takk for svar.. det varmer.. Skal ta det opp med han, jeg ga utrykkelig beskjed om dette når han skrev de ut til meg, at jeg måtte ha p-piller med lite hormoner pga at jeg får utbrudd og humørsvingninger. Men man må jo bare prøve, vet jo ikke hvordan det virker på hvem : ) Men må hvertfall få en slutt på dette.

Skrevet

Gjør det:) Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...