teodora Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Lurer pa nar man kan begynne a gi appelsin/mandarin o.l? Mener a ha lest at man skal vente til de er rundt aret pga fare for allergi, stemmer det?
Super-Langbein Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Da har vi lest det samme! Gjelder dog alt av sitrusfrukter.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Sitrusfrukter som mandarin, ananas osv inneholder også "tråder" som er vanskelige for små barn og fordøye slik at det kan legge seg som en liten/små "baller" i tarmene og det er ikke bra for barnet. Derfor skal en vente til de kan klare å fordøye det, til de er rundt 1 år. De kan smake litt før det, men i små mengder. Fins mange andre gode frukter en kan gi dem istedet!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har også lest dette med å vente til 1 år pga fare for å utvikle allergi, men samtidig har jeg lest det motsatte + at jeg kjenner flere som gir mandarin til sine små fra nede i 5 mnd-alder... Så jeg er like forvirra.. Men tror jeg venter med det for å være på den sikre siden.
Ladybug~N&E Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 jeg fikk beskjed om 2år på helsestasjonen. av samme grunn som dere allerede har nevnt: sitrusallergi.
Bergene Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 I fruktpurren fra HIPP fra 6 mnd hvor de også har blandet korn/ fiber i, er det appelsin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå