Gå til innhold

Hva ville du gjordt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mannen din var en bra fyr på alle vis, men løy for deg? Mannen min lyver om penger, det tar knekken på meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er så utslidt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke tålerert det gitt... skaper såå mye usikkerrhet og unødvenige bekymringer.. hadde tatt det opp med han og gitt et ulitmatum.. enten eller.

Skrevet

Hvorfor lyver han om penger da? Hadde for min del ikke tolerert at min samboer skulle lyve for meg.I et forhold skal man jo kunne stole på hverandre og ikke minst støtte hverandre.

Skrevet

Hadde det på samme måte. Han løy om penger, som han hadde brukt på noe som utviklet seg til litt av et problem. Hva bruker mannen din pengene på?

Man kan ikke leve på den måten, JEG kunne i hvertfall ikke det, så jeg kastet ham ut. Kastet ham faktisk ut to eller tre ganger. Helt ærlig mente jeg faktisk at jeg ikke kunne bo sammen med ham dersom han ikke sluttet å bruke penger, for så å lyve om det, for det var snakk om sikkert 50-80 000 over en toårsperiode. For vår økonomi var dette store beløp.

Siste gangen han fikk flytte inn igjen gjorde jeg kort prosess, tok full kontroll over kontoen hans. Dette er noen år siden nå, og vi har det helt fint, han lyver ikke om penger mer, og jeg trenger ikke overvåke all trafikken på kontoen hans mer.

Skrevet

Jeg har hatt det litt på samme måte som deg. Han har tullet det til med økonomi flere ganger, og det har gjort at jeg blir mistenksom på andre ting også. Han har veldig mange andre gode sider, så jeg har valgt å gi han nye sjanser. Han var veldig åpen med meg sist han rotet det til, så det var helt klart til hans fordel.

Vi har kommet frem til at jeg har full kontroll over kontoene inntil videre. Har satt en dato frem i tid, for når han skal få tilbake kontrollen. Har gått til familieterapi+ at han går til egen terapi. Har perioder hvor det er tøft, men går mye bedre nå. Føler jeg begynner å få tilbake tilliten.

Skrevet

jeg hadde/har tildels det også slik. Jeg har utnevnt meg selv til økonomi sjef og håper det skal hjelpe. Her droppet han å betale regninger i tilleg så det hopet seg opp. Nå gir jeg han pc'en og regningene hans hver 1. slik at de blir betalt. Her gikk pengene på et høyt forbruk av daglige utgifter og mat. Altså latskap egentlig. Jeg stilte et ultimatum å sa han var nødt å overlate til meg for kunne ikke utsette meg og lillegutt for å plutselig sitte igjenm med sjegget i postkassen. Hadde jo hatt mer penger om jeg hadde vært alene :/ men det ordner seg snart heldigvis. Han valgte oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...