Elzia Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 ja, det lurer jeg på... jeg får av og til dårlig samvittighet for at jeg ikke leker nok med han. han er snart fem mnd og ikke interessert i leker. vet at det varierer veldig hos de små, men er likevel nysjerrig på hva deres babyer gjør.
Love my kidz Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Gutten min er fem måneder og ni dager, og er veldig glad i å leke. Liker best å sitte i fanget mitt og se i pekebøker eller kose med bamser, eller bite på rangler. Han har aldri helt likt å bli lagt ned på gym-matta, da sutrer han. Han fikk mange nye leker i julegave, noen litt større (tog og traktor o.l) så nå sitter jeg på gulvet og holder ham oppe så han får leke. Gleder meg til han lærer seg å sitte selv, da blir hverdagen mye enklere. Hvis jeg ikke leker med ham på denne måten så blir han utålmodig og sutrete. Han har beholv for å leke, så da må jeg ta meg tid til det.. er jo egentlig ganske morro også da ;-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Jeg synger mye til henne, og hun "synger" med. Så leser vi masse. Bøker med rim er hun veldig glad i Den boken "Se" fra Go`boken ler hun nesten til. Så lager vi mange lyder. Jeg først og hun prøver å herme Hun nekter plent å ligge på gulvet alene. Kun på badet det er ok - men der har hun jo full kontroll på meg hele tiden. Så skal hun ligge på gulvet, må jeg ligge der også. Leker med bamsene og alle de andre lekene sammen med henne. Er ikke så veldig mange av de enda.... Når vi er ute på shopping har vi som regel kallesjen såpass nede at hun får sett det som ser rundt henne. Synest hele dagen egentlig er en "lek" med henne jeg nå... Hun er straks 3mnd.
Elzia Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 vel, han liker når vi gjør grimaser til han. han smiler mye og er veldig oppvakt. han strekker seg ikke etter ranglen, men når vi gir den i hånden hans så rister han litt på den og kaster den. han liker når vi synger til han. han kan godt ligge å underholde seg selv en stund på lekematten, gir beskjed når han kjeder seg. faren hans er veldig flink til å underholde han, men igjen ikke så flinkt til husarbeid, så en del faller på meg. og jeg må bare gjøre husarbeid... han liker å bli holdt slik at han står, og det tror jeg er det beste han vet akkurat nå
ifie Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Gutten min har blitt sju mnd og leker ganske mye selv på gulvet, men av og til triller vi ball (jeg triller til han - han "tar i mot" - jeg henter tilbake og triller på nytt). Han elsker bøker, så vi leser en del. Enten sitter han på fanget, vi ligger på mage eller vi ligger på rygg med boka opp i luften (den siste liker han veldig godt) Bøker med rim er best! Han har blitt skikkelig kilen, så vi kiler og herjer en del, eller vi lager grimaser og hermer etter lydene til hverandre. Disse "lekene" har vi gjort lenge nå, men de utvikles jo jo eldre han blir.
teila Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 jeg synes også det er vanskelig å finne på nok på lange dager. Men bo liker sangleker der man leker ltt med kroppen hans også, feks "Hode, skulder, kne og tå" eller "Lille Petter edderkopp" men det aller morsomste er såklar ride ride ranke, hoppe i fanget eller fly rundt i huset. Heldigvis kan han leke litt alene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå