Dette skal gå bra Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 Jeg mistet i dødfødsel i sommer, og er nå gravid igjen. Jeg leser her inne at mange tar blodfortynnende medisin ved neste svangerskap enten de har hatt dødfødsel eller mistet tidlig flere ganger før etc. Jeg har ikke fått påvist noe galt med blodet mitt som skulle tilsi anlegg for blodpropp, og fastlegen min sa at det kunne være vel så farlig å ta blodfortynnende dersom man ikke egentlig trengte det, pga faren for blødninger. Men når vi vet av obduksjonen at babyen min døde fordi jeg hadde store infarkter i morkaken sist, er det ikke bedre å ta blodfortynnende for å hjelpe til på sirkulasjonen? Jeg skal til en spesialist rett over nyttår, men vil gjerne vite litt om andres erfaringer før jeg går der for å være forberedt.
marinas skatt Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Jeg hadde mange infarkter i morkaka da sønnen min ble født for 16år siden. Fikk voldsom kjeft og beskjed om at jeg MÅTTE ha røyka mye i svangerskapet , men jeg sluttet når jeg var 8 uker på vei.......... I ettertid har jeg mistet i sa 7 ganger , og de fant ut at jeg har både protein-s mangel og apc-resistanse. Er nå i uke 23 og har tatt blodfortynnende siden possitiv test. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt fastlegen om en henvisning til gyn.pol eller ev en hematalog som har bedre greie på dette. Jeg bruker kun gyn.pol. på sykehuset ang dette , da jeg nevnte dette for fastlegen min for snart 5 år siden , ante hun ikke hva jeg snakket om , og har ikke blitt særlig klokere på akkurat dette området.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå