Gå til innhold

Kolikk.. Jeg klarer ikke dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

HUff, misnsten har kolikk, å jeg føler meg helt ute å kjører..

Han nekter å sove om natta, han er 6uker.

Å jeg bliir så sinna på mannen min, pga mitt oppi dette, så ber han meg gå ut av soveromet, pga han skal på jobb, pga minsten små skriker..

Huff.. Å det er ikke bare for meg å såve på dagen for da skal den elste på 13måner unnderholdes.. så nå har jeg sove 5timer på 2dager.. kjenner jeg er sjikkelig lei..

Noen råd mot kolikk?

Har vært til kiropraktor i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg. Har desverre ingen gode råd, annet enn å stå på med godt mot og prøve alt som prøves kan mot kolikken. Må si at jeg er enig med mannen din når det gjelder natterstid, men åper virkelig han trår til etter jobb og i helgene så du får sovet litt da. Vesla her gråt mye, men ga seg når hun var 2.5 mnd gammel. Kan du ikke ha den elste i barnehage 3 dager i uka, hvis det er mulig ?

Lykke til og stå på, plutselig så gir det seg !

Klem

Skrevet

Uffameg da

OM barnet var født til termin så er dette toppen. Det går over mirakuløst senest om 6 uker til.

Ammer du? Har du eksperimentert med det du spiser?

(Vi kan godt ta en feilsøking inne på ammedebatten, legg inn det du spiste de siste dagene, i detalj, eller skriv nicket mitt i innlegget ditt så det er lett for meg å finne det igjen!). Hvordan er avføringen, hvor mange våte bleier har barnet i døgnet, hvordan er vektoppgangen så langt?

Om du ikke ammer, hva slags mme får barnet?

Skrevet

huff.. høres ikke noe særlig ut.. men uansett om din kjære skal på jobb, så hadde jeg krevd at han skulle ta halve natten.. du kan jo ikke gå rundt å ikke sove samtidig som du skal ta deg av to små barn...

Skrevet

Hvis det er luft i magen som er problemet, kan du jo prøve å hjelpe ham med å prompe. Trykk lårene hans forsiktig opp mot magen, sakte så du kan stoppe hvis han viser ubehag, men ganske hardt. Det blir nesten som å presse luft ut av ham. Legen vår sa at dette er helt ufarlig. Vår lille gutt prompet masse når vi gjorde dette, og smilte når han var ferdig. kiropraktoren ga oss et annet tips: du presser to fingre ganske hardt omtrent midt mellom navlen og lysken på hans høyre side, og så tar du tak med den andre hånda rundt føttene hans og svinger/lager sirkler hele rumpa hans med klokka. Ca ti ganger. Det ble litt klønete forklart, men det er utrolig effektivt. Kommer maaasse promp.

Skrevet

Huff, føler med deg..... Lillemor hadde kolikk til hun var 3,5 mnd og det var de lengste månedene i mitt liv..... Så jeg er forberedt på at det blir en kolikkunge som kommer til våren også.

Vi var hos kiropraktor 4 ganger uten at det var noen mirakelkur akkurat, men det hjalp litt. Jeg kuttet ut melkeprodukter og alt som kunne ligne snop. Det hjalp litt. Rennende vann i springen roet henne ned litt. Ellers så var det kroppskontakt som var tingen, hun lå oppå meg eller faren i 3,5 mnd. Slitsomt.....men det gikk over.

Hvis dere har muligheten så ville jeg ha latt mannen sove på et annet rom. For sånn som det er nå så sliter dette på dere begge. Da er det bedre at en av dere er sånn noenlunde opplagt på dagen og kan ta seg av den eldste.

Ellers ville jeg ha prøvd alt mulig av manuell terapi også jeg i tillegg til kiropraktor.

Skrevet

Jeg har vært der og vet hvor slitsomt det er, trøsten er jo at det går over, selv om det ikke hjelper deg akkurat nå...

Det var jeg som tok natta her også, siden mannen skulle på jobb, men så fort han kom hjem om ettermiddagen tok han over en times tid så jeg fikk lagt meg nedpå en stund, håper mannen din gjør minst det samme.. I tillegg gikk jeg ofte å la meg i åtte-tiden og sov til f.eks elleve, da la mannen seg og jeg tok over. Spiste middag på omgang også vi, en gikk og bærte og vugget mens den andre spiste, også byttet vi.. Gud, det er jammen godt en glemmer hvor slitsomt det er i ettertid.

Har ingen andre tips å gi deg enn at bare akseptere at det er unntakstilstand en peiode, voksentid, den gode samtalen, sex osv får bare vente, du trenger å sove når mannen din er hjemme.. Gutten vår holdt det gående hele ettermiddagen og natta i litt over tre mnd, men da gikk det plutselig over, og han sov som en stein fra 20.00 til ca 07.30 uten å våkne.

Ønsker dere masse lykke til!

Skrevet

har du prøvd fotsoneterapi på den lille? Jeg har en kjenning som kurerer kolikk på spebarn - og hun har hjulpet mange! Bor i Rogaland

Skrevet

Stakkars dere, vet akkurat hvordan dere har det!

Jeg antar at kjappe løsninger som sukkervann og massasje er prøvd?

La ungen hvile på underarmen din liggende på magen (barnet altså..) i et sånn "leke fly" grep?

Kiropraktor, ser dere har vert i dag, må man gjerne gå 4-5 ganger til for at det skal fungere. Håper det hjelper dere.

For oss var det kutt i alle melkeprodukter i min kost som hjalp. Kunne ikke en gang bruke smør til å steke mat i.

Skrevet

Uff, først av alt - STOR trøsteklem til deg! Been there....hos oss hjalp det med kiropraktor. Gikk tre ganger. Etter de to første gangene var det litt forverring, men etter den tredje ble det mye bedre - hun var plaget av MYE luft. Her ble løsningen for oss å sove på hver vårt soverom...Milla er 5 mnd og vi gjør det sånn enda for hun styrer fremdeles på om nettene.

Fortsett med kir. - får håpe den hjelper dere som den hjalp oss. Lykke til!

Skrevet

jeg har gode erfaringer med kiropraktor i sånn situasjon. håper det hjelper på deg også!

kan hende du må ha mer enn en behandling på han da...

Skrevet

Jeg føler med deg! Kolikk er så slitsomt. Gutten min hadde det og jeg var helt utslitt.

Kiropraktor hjalp ikke!

Jeg anbefaller soneterapi. Det hjalp kjempebra her. Merket forandring etter 2 behandlinger og etter 5 var han helt god! Han fikk i tilegg fryste tarmbakterier som man blandet ut i vann. Bio-care hette det.

Lykke til!

Skrevet

Føler veldig med deg! Men akupunktur det funker!

Skrevet

takk alle sammen, ble ikke søvn denne natta heller.

Må prøve å få den største i barnehage,

Minsten ble tatt med keisersnitt 14dager før termin.

Ja jeg skal prøve allt, Håper pappan kan ta permisjon snart trenger å komme meg på bena igenn, har ikke energi til noe..

Skrevet

Uff, foeler saa med deg. Been there - begge mine hadde kolikk da de var smaa, og det er utrolig slitsomt.

Her er da mine raad=)

Kan ikke gubben din ligge paa et annet rom saa du kan faa litt hvile ogsaa. Dersom du ammer saa er det noen ganger det hjelper aa bare legge minsten ned med seg og amme. Vesla sovnet alltid med meg naar jeg gjorde dette. Og jeg hadde baade henne og eldstemann naermest sovende paa brystet eller pappa's siden kroppskontakt var noe som roet dem.

Dersom du ikke har det saa anbefaler jeg deg aa investere i et baeresjal. Minsten faar kroppskontakt og baade du og mannen faar igjen armene deres, saa andre ting kan gjoeres.

Dersom du ammer saa anbefaler jeg deg paa det sterkeste aa kutte ut melke produkter, samt alle de stoerste fy fyene som kan gi minsten luft. (Loek, kaal, jordbaer etc)

Hvis du har ammete i huset saa hjelper det baade paa produksjonen din samt luft i magen paa den lille. Amme te inneholder fenikkel som hjelper mot luft=)

Viktigst av alt er aa ha litt skiftarbeid mellom deg og gubben. Det er veldig viktig at du ogsaa faar hvile. Kolikk er saa utrolig slitsomt og dersom man ikke har noe soevn i tillegg saa er det nesten umulig.

Masse lykke til og klemmer fra

Skrevet

Selv om mannen din skal på jobb, så bør han kunne hjelpe deg på nettene! Jeg har selv ei lita på 4 mnd som slet litt med magen i begynnelsen. Mannen min ønsket selvsagt å få sine 8 timer med uforstyrret beautysleep, for han skulle jo på jobb må vite! Det holdt i ca to uker så satte jeg foten ned. Han fikk valget mellom å ha en totalt utslitt kone eller å være litt trøttere på jobb en periode og hjelpe til på nettene.

Heldigvis for han valgte han det siste, og det skulle bare mangle.

Stå på og forlang at mannen din skal ta sin del av ansvaret!

Skrevet

Mannen din må hjelpe til!!!

Hvorfor i huleste skal du være noe mer trøtt i din jobb på dagtid enn han??

Det der hadde jeg aldri funnet meg i, begge må hjelpe til og har man to tette så er det en periode som er ekstra slitsom, og da må begge trå til.

LYKKE TIL!!

Skrevet

uffda ikke kjekt å høre,det er jo helt forferdelig å ikke kunne gjøre noe som helst med det heller. men du må trøste deg med at det blir bedre etter hvert :) holdt motet oppe!

en trøsteklem til deg!

Skrevet

uff sender en trøsteklem jeg... kjenner meg godt igjen i d du skriver ja..begge mine har hatt kolikk,minsten på 5 mnd plages mye ennå. å d blir lite søvn for å si d slik...begge er oxo kiss-kidd barn så d har vært tøft til tider.sambo jobber på sjøen oxo men d blir bedre ettervert...

D jeg har prøvd til mine gutter er:

*sukkervann 2 ml.kan gjentas vær time

*kiropraktor

*manuellterapaut

*massasje

*fysio

*litt varmt bad

jeg kjønner godt vist du er sliten ja..men jeg syns samboern din kan hjelpe deg fordi om han skal på jobb.du trenger søvn du oxo.å litt avlastning fortjener du.er jo 2 om å lage babyen å, så er ikke bare ditt ansvar å trøste..

kan ikke si min samboer er så flink dær heller da verken i stell eller noe for d er mors jobb mener han hehe...

men ønsker deg lykke til,håper minsten blir bedre fort.stå på videre..

trøsteklæm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...