* 5 om dagen * Skrevet 28. desember 2007 #1 Skrevet 28. desember 2007 nå er jeg så irritert at jeg bare må skrive det ned en plass.. historie : vi er 4 søsken, fra den eldste til den yngste er det 12 år, så vi er godt voksne alle sammen. Jeg og min søster flyttet ut for mange år siden, men mine 2 brødre bor hjemme enda.den ene på garasjen i leilighet, og den andre i hovedhuset med mine foreldre. Det er han yngste på 30 år som jeg tenke å skrive om, (som bor i garasjen.) Han har 3 barn, med 2 forskjellige( greit nok)er sammen med den siste, men er mye av og på, ca 3-4 ganger, men de har nå bestemt seg for å gifte seg neste år, om det ikke er slutt før det da. De jobber ikke, får vel støtte, litt her og litt der. Broren min har problemer med ryggen, men ikke verre enn at han kunne ha jobba, men når de tror de blir friske av å dope seg på tabletter, så blir det jo ikke bedre. Så var det penger da...ikke betaler de husleie, ikke støm, den måtte pappa betale, hvis ikke så stenge de strømmen, så det var 10 000 rett ut før jul. Oppvaskmaskinen røyk i sommer, de gadd ikke vaske opp, bar det til mine foreldre, men pappa gadd i vaske for de, så han kjøpte ny til de, 4000, rett ut det også... Alt av forsikringer står på pappa, da broren min ikke får kreditt, så de ha 2 biler, og en traktor, og innbo, det betaler pappa...traktoren betaler forresten pappa avdrag på.( han er for snill, og gitt de kausjon) pappas lille gutt vettu... Ikke kjøper de mat, det henter de i mine foreldres kjøleskap, og klager om det ikke er noe der de har lyst på. Pappa jobber, selv om han gikk av for 5 år siden, han må for å få pengene til å strekke til. ååååå.... det er masse mere..... og vi andre...neida....vi klarer oss.Jeg sier ikke noe, for det er min fars penger, og han får bruke de som han vil.... Han burde skamme seg, tenk å utnytte foreldrene sine sånn... SÅNN....da har jeg kanskje fått det ut av kroppen for denne gang....kanskje jeg får sove nå....... beklager at jeg Gjemmer meg " Er jeg bitter...nei, men synes synd på mine foreldre som ikke kan ha sitt i fred, og kosa seg i pensjonist tiden...
Bananikakao'n Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Synes vel det er din fars skyld og jeg, da. En gang må folk bli voksne og stilles til ansvar for livet sitt, men med en far som din så er jo ikke det nødvendig.. Forstå meg rett, jeg vet ALT om hvor langt en forelder strekker seg for sitt barn, men hvorfor skal DU rydde opp når det ikke virker å plage faren din...
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Dette burde taes opp med både din far og din bror. for det er jo flere faktorer inne i bildet. Feks så spiser jo din brors forbruk opp av alle dere andres arv, så det burde gjøres om til forskuddsarv alt det han har fått dekket av foreldrene dine. Jeg er fullstendig allergisk mot sånne mennesker, æsj så ufint.
* 5 om dagen * Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2007 tillab ™ venter liten Du skjønte hva jeg mente.... Min far har ikke så mange andre valg, og hadde aldri gjort det, om han ikke måtte. Hva skal han gjøre da? med unger, og den minste på 4 år? Uff, dette er bare toppen av isfjellet.. men jeg kommer til å konfrontere han med dette, men ikke enda, for jeg må få det litt ut av kroppen først, for jeg er sånn at er jeg irritert, sier jeg alt rett ut, alt jeg mener.
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 må si at han pappan din duller alt for mye med broren din , han må sette ned foten og si klart i fra. Han er voksen nok til og klare seg selv. Dessuten er det ikke pappan din sitt problem at de ikke klarer og gjøre op for seg, da for de begynne og ta seg en jobb. Eller så så for du snakke med faren din - jeg hadde gjort det for lenge siden hadde det vært meg.
* 5 om dagen * Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2007 hadde det bare vært så lett, hadde det ikke vært noen sak. men om han slutter å hjelpe han, så hoper det seg jo bare opp like vel. Og få seg jobb?? ja, det burde han ha gjort, og når en er 30 år burde en skjønne det selv.... Syns jeg ser dere hadde hogd av hånden til barna deres, om de hadde kommet opp i en sånn situasjon. Men jeg kommer til å snakke med min bror, sånn som tilab sa... og ikke lett heller, for min mor har kreft, og har ikke så veldig lenge igjen, ho har gitt opp. Og min far må passe på ho, for hun har mistet balansen, og da er det ikke så lett å klare seg alene....og der er det også masse greier, men vil ikke legge dette ut her.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå