blaastrek Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg har ei lita snelle på 5 uker. En del ganger når jeg skal amme henne så ligger hun og vrir seg som en mark. Hun sutter litt på puppen før hun drar hodet bakover og slipper puppen. Så skriker hun.. Hva betyr dette? Har tenkt at det betyr at det ikke kommer melk, at melka kommer seint.. Hun er vant med å få en flaske så det kan kanskje ha noe å si, men de siste ukene har hun stort sett blitt ammet og fått flaske til kvelden.
Mazza** Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Kan hende det kommer lite melk, eller at hun irriterer seg over at det ikke kommer fort nok. Flaske er jo lettere å få noe ut av vettu....prøv å bytt pupp når hun er urolig , det har jeg gjort med min sønn, og da roer han seg som regel ganske kjapt
blaastrek Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2007 Ja, det er hardt å konkurrere mot flaska for der renner det jo nærmest! Burde vært enda mindre hull i de smokkene. Takk for tipset om å bytte pupp. Jeg skal prøve mer av det! Jeg har sånn nesespray som skal hjelpe på melkespruten, men vet ikke hvor mye det hjelper. Kan nok hende at jeg lar meg stresse for mye av den skrikinga også - og at det virker inn på at melka nærmest holdes tilbake. Hun er ganske glupsk hun frøkna mi og da. Syns ikke det er så lett med denne amminga alltid, ble ikke slik jeg hadde forestilt meg. Er ofte mer jobb enn kos. Ungen skriker gjerne etter endt måltid, melka spruter ikke og det ikke ofte hun sovner med et smil om munnen ved puppen med melken rennende ut... Men unner henne det beste og ofte så går det fint også. Det er litt opp og ned.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg kan troeste deg med at det snart gaar bedre med ammingen. MYE bedre. Jeg var heller ikke forberedt paa hvor slitsomt og styrete det var med denne ammingen de foerste ukene. Det foeles virkelig som om man ikke gjoer annet enn aa amme... Snart gaar det av seg selv! Og da blir det mye mer kos enn jobb. Helt sant!
*1+1=2 små* Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 dette var som om jeg skulle skrevet det selv!!!! det jeg gjør når hun kaver sånn er å legge henne inntilpuppen igjen og sørger for at hun får bedre tak!! da hører jeg at hun svelger unna i noen få min. til før jeg bytter pupp!!! lykke til:) snuppa mi er nå 4 uker gammel og får ikke flaske, men utålmodig som sin mor;)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Husker at jeg pleide å amme liggende når han var som du beksriver, litt lettere for oss begge:O)
Mamma til snart 4 Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 samme gjorde mi jente da 8 uker, sugde noen min så skrek hun hele tiden, visste ikke var det var, helt til jeg var på HS, det viste seg at jenta ikke fikk nok mat, så nå er jeg beg på nan. hadde ikke den sprengen heller lengre, pumpet meg å fant ut 2 ting. den ene at jeg ikke hadde mer enn 40-80 ml tilsammen på begge bryst, det andre var at det tok ca 4-5 min før melka begynnte å strømme, så lenge lå ikke snuppa å sugde, så nå har jeg godt fra hele ammingen. men hver forsiktig med å bytte bryst, for den første melka som kommer er bare tørste melken, nesten bare vannaktig, er det siste barnet suger som er næringsrik;) mi jente drikker alt fra 150ml til 230 ml til hvert måltid, stakkaren fikk jo nesten ikke mat på 2 uker, hun tok av, veiet henne etter 2,5 dager med flaske, da hadde hun lagtpå seg 170 gr;) så nå går det rette veien;) lykke til;)
blaastrek Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2007 Takk for alle gode svar. Litt godt å høre at en ikke er alene, selv om jeg ikke unner noen å ha problemer med amming. Jeg orker ikke den skrikinga ved puppen så jeg gir henne tillegg om det ikke går seg til ved noen forsøk ved puppen. Og så pumper jeg meg etterpå. Melka kommer ikke så fort og ikke alltid jeg får pumpet ut så mye heller. Hvis jeg ikke kjemper mer for å få det til så ender det nok snart med flaske. Tenker å pumpe regelmessig for å øke produksjonen og å legge henne til hver gang hun er interessert og å gi henne tillegg så hun blir mett. Skal veies til uka - det blir spennende å se. HS mente jeg kunne tvinge vesla til puppen for hun er stor og god, men....
*1+1=2 små* Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 hvis du føler det bare blir stress så er det jo bedre med flaske enn at du blir sliten=) Hos meg går det bra selv om hun kaver litt og blir sur, hun roer seg ned og når jeg legger henne til puppen igjen (etter at hun har drukket litt og det er mykere og letter å få tak i puppen) så roer hun seg ned:) Lykke til uansett gjør vi alle en god jobb!!
spurvemamma Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Min var også urolig ved puppen. Vente seg bakover, makket, slapp og tok tak. Mye uro og styr. Hos meg randt melka. Gav opp amming rundt 2 mnd. Var til kiropraktor og gutten var stiv i nakken og hadde trolig hatt vondt når han skulle drikke. Gikk til kiropraktor pga kolikksmerter og han ble et nytt barn som vente seg lettere til begge sider og som slapp mer magevondt. Kan det være stivhet. Viss du tror det så sjekk før du kutter ammingen helt. Lykke til!
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Hei! Fortvil ikke! Jeg skrev noen desperate innlegg her for noen uker siden da jeg hadde det på samme måte med min lille jente. Holdt på å bli fullstendig koko og var nære på å gi opp ammingen! Hun spiste i 10 sekunder, slapp taket og hylte. På`n igjen og hyl og skrik på nytt. Dette holdt vi på med i 2-3 uker. Dog var ikke alle måltidene like vanskelige da. Innimellom spiste hun fint. Nå har det gått seg til, stort sett spiser hun fint og skriker ikke til puppen. Noen ganger driver hun på og fomler og tuller og slipper taket og sutrer. Vet ikke helt hva det kommer av. Noen ganger er det fordi hun holder på å bæsje og blir forstyrret. Noen ganger vil hun bare ligge og se meg inn i ansiktet og "prate" istedenfor å spise. Noen ganger er hun altfor trøtt til å konsentrere seg. Jeg har i allefall funnet ut at det beste er å bare avslutte ammestunden og gjøre noe annet litt de gangene hun ikke spiser ordentlig. Prøver heller igjen litt senere og da spiser hun som regel bedre. Frisk og fin er hun og vekten øker, så hun får da i seg nok. Hvis du ønsker å fortsette å amme så ikke gi deg, det går seg til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå