Gå til innhold

Jeg trenger et råd ang jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette hører kanskje ikke til her, men jeg blir helt sprø av skravlesiden. Ting går jo så kjapt der!!

Jeg har jo fått jobb i en barnehage som ligger et stykke unna meg. Det er en helt ny barnehage, jeg får mulighet til å starte opp helt fra scratch, det er ingen gamle assistenter som har jobbet der i alle år, det er ganske svært (over 100 barn), jeg får ansvar for 12 barn som starter samtidig med meg, 10 000 ekstra i lønn osv... Maaaasse postivt altså!

MEN jeg MÅ ha bil, ellers bruker jeg over 1 time til jobben, og før jeg får lille gull inn i barnehagen må jeg bruke enda lengre tid uten bil for å levere hos dagmamma (da må jeg regne en time ekstra altså hjemme rundt halv syv på senvakt...)

Jeg skal starte 1. mars.

Nå har jeg imidlertid sett at det er en ledig jobb i en "gammel" barnehage bare 10-15 min med buss, og max 1/2 time fra dør til dør liksom fra der jeg bor. Dette er en typisk barnehage, der alt er satt fra før av. Jeg får 10 000 mindre i lønn, men sparer jo over 40 000 i året fordi jeg ikke trenger bil...

Jeg har alltid vært veldig snill, og ville aldri drømme om å ditche styreren som har ansatt meg, men nå ble jeg veldig i tvil altså!! Aner ikke hva jeg skal gjøre i det hele tatt! Føler at jeg svikter totalt hvis jeg søker på en annen jobb. (det er jo ikke sikkert jeg får den, men likevel).

Jeg har ikke skrevet kontrakt heller, men på fredag før jul var jeg på julelunsj der, og det var veldig kjekt. Alt er nytt og fint!! Men....

Jeg trenger som dere skjønner tips om hva jeg skal gjøre!!

Hva ville DU gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på deg selv, søk jobb i den andre og hold kjeft om det til du har kontrakt der.

lykke til

Skrevet

Arbeidsgiver har ingenting med om du søker andre jobber eller ikke. Er det ikke slik at du kan få plass til jenta di i samme barnehagen du jobber i? Sånn funker det iallefall i gutten min sin bhg. Flere ansatte som har barna sine der iallefall. Lykke til!

Skrevet

Får du 10 000 kr mindre i lønn pe.mnd eller på 1 år?

Tror alikevel jeg ville holdt ut i den nye jobben til jeg fikk barnehageplass for da virker det som det blir enklere etter det. Og det å begyne i en helt nystartet bedrift nå da være veldig givende. Greit med bil uansett for helge handelen osv.

Skrevet

søk på jobben. det høres ut som om det er det du helst vil.

det er bedre og angre på ting man har gjort en og angre på ting man ikke har gjort ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...