Gjest Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Har fått vite at babyen min har et vekstavvik på +12% og trolig vil veie rundt 3900 om han blir født til termin. Bare lurte på om disse estimeringene pleier å stemme, eller hvilken vei det i tilfelle går.. Har inntrykk av at de ofte blir mindre enn det en har fått beskjed om, stemmer dette?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Fikk estimert andre veien jeg da. Fikk beskjed om at jeg ventet en gutt på ca 3100-3200g, gutten veide 3250g et par dager over termin =)
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Hei. Jeg var på KK når jeg var 36+5 uker på vei, og da var jenta vår estimert til 2875gram - noe som var litt under gjennomsnittet sa de. Kom på ny vekstestimering i uke 38+5 og da var hun 3248 gram. Jeg fødte i uke 40+6 og da var hun 3420 gram.
Gjest 5 andre Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg fikk samme estimering som deg... 3900g ved termin. Fødte 16 dager over terminen (42+4) og jenta var 3630g.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har en som er +26% målt i uke 29+1 på 3d ul- men ikke født enda da så vet ikke om det stemmer. Skulle være noe sant som 4300 ved fødselen. Jeg er stor selv da, så skal snakke med jordmor om en til. Men lest endel om at det kansje ikke altid stemmer....
*Super*Mamman* Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 De måler ofte feil på slike undersøkelser. Fikk vekstavvik på - 40% med førstemann, bebin skulle altså være ca 2 kg, men ut kom en bebi på 3200g.. De målte altså feil med 1,2 kg!!! Men ble jo kjempeglad jeg da så klart:) Dette var forresten på en overtidsvurdering..
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Har inntrykk av at estimeringene er +/- 5-600 gram. Du kan få en baby som er akkurat på gjennomnsnittet, eller en kilo over...For min egen del veide babyen en halvkilo mer enn det som ble estimert tidligere samme dag som den ble født.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 De sa at min sønn lå på + 10% men da han ble født tre dager før termin veide han bare 3310g. Venninden min fikk sønnen sin på termin og hun hadde fått beskjed om at gutten hennes var veldig liten rundt hodet og at de ville ha henne inn til ny sjekk... Da han ble født var han 36 cm rundt hodet, og det er jo helt normalt!
Hera83 Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Hmmm.. Den vektestimeringen, når gjør de den? På rutineultralyden?
Hera83 Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Nei, glem det.. Ser dere var langt ute i svangerskapet da dere ble målt.
Ladybug~N&E Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 min blei estimert til 3,6 ved termin. var på kontroll på føden uke 37+6 og da var han 2,5kilo. fødte en liten gutt på 2,6kilo dagen etter;)
Blå-Rosa+spire! Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 Med min 1. sa de +10% dvs. ca 3850 om jeg ikke tar feil??? Men han var 4570 (10 dager over tiden vel og merke) Så han var mye større enn de sa.
Lillefy Skrevet 28. desember 2007 #13 Skrevet 28. desember 2007 nr to(som er den jeg husker i farta) ble estimert til 3800 g da jeg var 4+2, men da han kom 40+6 var han 4300 g.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå