Gå til innhold

Hva synes dere om en slik julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskutert litt med venninner.... Vi er uenige, hehe....

Sett at du får et stort spesielt smykke i farger som ikke passer deg. Du liker det egentlig ikke, og vil bytte det. Det er lagt i en fin gaveeske (ikke fra gullsmeden), uten byttelapp på, ingen lapp i det hele tatt.

Hvordan er det å gi noe såpass spesielt (jeg vet, har sett det, hehe), uten at den som mottar har noen sjangs til å bytte det? Folk bytter jo liksom, man må jo regne med at folk ikke alltid liker det de får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke folk alltid kan forvente at det er bytterett på gavene de får. Jeg kjøpte et par smykker i gaver i år som var 70% salg på, de kan feks ikke byttes. Jeg håper jo de som fikk dem ble fornøyd, ellers får de bare gi dem videre da =P

Skrevet

Selv gir jeg vanligvis gaver som folk kan benytte, men ikke alltid. Det er jo tross alt en gave. Den som ga gaven mente nok at hun syntes det passet mottaker. Syns folk er så utakknemlige... Man får så masse fint, så om man får én gave man ikke synes passer seg, bør det ikke være noen krise.

Skrevet

Hehe....

Thanks, I`ll pass it on! =)

Skrevet

Kan jo være hjemmelaga da......

Skrevet

Nei, stod det der merket next2 eller 2next eller noe på visstnok. Er gullesmed det.

Skrevet

Å "regne med" at alle gaver skal kunne byttes synes jeg er en litt sleip holdning + at en del gir gaver som er hjemmelaget, på salg, kjøpt steder uten bytterett osv...

Så av og til må man bare ta imot og heller la være å bruke om det ikke passer helt.

Skrevet

Jeg kjøper ikke så personlige gaver uten at jeg er så å si 100% sikker på at mottaker liker det.

Ellers er jeg enig i at mange er ganske utakknemlig..

Skrevet

Next 2 selger de hos gullsmed ja, det er noe ala Pilgrim. arts and crafts.

Klart du kan bytte det om det er noe du ikke liker.

Skrevet

Synes det er synd å få en gave som ikke passer eller at jeg ikke liker tingen, men det kunne aldri falle meg inn å tenke at det skulle være feil å gi noe som ikke kan byttes. Jeg får mer vondt av den som har gitt, (at jeg er "utakknemlig" ovenfor personen), enn at jeg skulle irritere meg over at det ikke kan byttes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...