Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 så sier flere at det var på tv at det var så og så farlig og en jente mistet barnet pga dette???
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Pga Tine smøreost? Det spiser jeg hele tida..Trodde ikke at det var no farlig? Bare muggoster og sånn..
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Alle oster fra Tine er pasteurisert og dermed trygg å spise. Brie og blåmuggost og sånt kan av og til være upasteuriserte og dermed potensielt farlige å spise.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Smøreost er ikke mykost/muggost, og jeg har aldri hørt om noen som har fått listeria pga det. Hvis det er det tilfellet på Rikshospitalet du mener, så var det en mykost (Brie eller Camembert). Den osten kom dessuten ikke fra Tine,men fra en nisjeprodusent. Slike produsenter har ikke de samme ressursene til testing og undersøking av varene som Tine har. Så lenge det ikke står smøreost på matportalen.no kan du forholde deg til det.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Var det virkelig Tine smøreost??? Trodde det var ost fra et sånt lokalt meieri el jeg...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 smøreost er ikke farlig. Syns mattilsynet var litt upresise da de sa at mykost var farlig for gravide for det er jo ikke helt sant da. Det er mykost med mugg man ikke skal spise, som feks. brie, camenbert, blåmuggoster. Og ikke oster av upasteurisert melk. De fleste gårdsmeierier pasteuriserer ikke melken de lager ost av, men det skal stå på pakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå