Gå til innhold

Snart 6 mnd - sover babyen deres hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg leser om saa mange som sover hele natten uten aa bli ammet naar de er rundt 6 mnd. Hva er deres erfaringer her? Det er vel ikke bare meg som maa amme ca hver 3 time fortsatt?....

Hun spiser en del fast foede naa (frukt, groet), men vil fortsatt ha melk om natten. Det er nesten bare om natten hun spiser godt fra puppen, ellers vil hun helst ha annen mat!

Driver og leser "no-cry sleep solution" for aa faa ideer om hvordan jeg skal faa henne til aa sove lenger om natten. Problemet er at jeg er for troett naar jeg vaakner om natten til aa huske hva jeg skal gjoere..

Hvordan er deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille engel sover ikke hele natten selv om det er både grøtspising og grønnsaksspisisng på dagtid. Men som regel er det ikke noe amming fra 19 om kvelden og tidligst kl 3 på natta. Jeg er veldig fornøyd med det.

Har du prøvd å bare gi smokk eller vann istedet. Det hjalp hos oss så vi ikke ammer så ofte som før.

Skrevet

Min sover heller ikke hele natten, jeg ammer henne 2-3 ganger i løpet av de 11 timene hun sover :-) Forsøker introduksjon av fast føde, men det er jammen ikke lett! Min er drøye 6 mnd. Blir ikke aktuelt med noen skrike-kur her i gården heller, nei. Har tro på at det kommer til å gå seg til etterhvert :-)

Skrevet

sønnen min er snart 6,5mnd. vi hadde samme problemet som deg bare at han kunne våkne opp til hver time fra12-1 tiden. like før jul la vi han inn på eget rom. nå sover han fra halv 7 til mellom 12 og 3 et sted. får da pupp inne på hans rom. sover da frem til 6-7. jeg kunne nok ha sluttet med det ene måltidet da han får nok mat på dagen. men syns ikke det er noe stress. kanskje han om noen mnd slutter selv. en annen ting jeg også syns har hjulpet er å gi han mer vann til grøten på dagen. så han var også rett og slett tørst på natten. lykke til ihvertfall:)

Skrevet

Gutten min har sovet hele natten siden han var 3,5 mnd og er nå 5,5 mnd. Sover hele natten (9-10 timer) og jeg fullammer.

Skrevet

Har en på 7 mnd, og han våkner 1 gang om natten for å få mat. Det pleier å være i 4-5 tiden. Da har han blitt lagt mellom 19-20. Også får han igjen mat alt fra 7-9.

Skrevet

Takk for svar jenter! Jeg har provd aa gi smokk om natten istf pupp, men det hjelper bare noen minutter og saa "graater" hun igjen. Ikke ordentlig graat, men dropper smokken og kommer med de lydene jeg forbinder med "jeg er sulten". I natt provde jeg med smokken mange mange ganger men til slutt gav jeg opp og la henne til. Etterpaa sovnet hun fint.. Men irriterende naar jeg maa amme baade kl 1 og kl 4 synes jeg, var det kun en gang om natten enn saa lenge saa tror jeg det hadde vaert greit.

Vann har jeg ikke provd. For hun tar ikke flaske, og da skjonner jeg ikke hvordan jeg skal faa gitt henne vann uten aa a) soele noe helt forferdelig B) ta henne opp og ha henne paa armen og gi vann. Og det gjoer dere vel ikke, eller?

Skrevet

kanskje hun var sånn som min, ute etter kos. jeg gir ikke vann på natten. men på dagen får han av kopp. tar kun flaske med melk i. nei mitt beste råd er fortsatt eget rom om det er muligheter for det. jeg hadde vel egentlig sett for meg at vi skulle sove på samme rom i et år, med fant jo fort ut at det ikke var mulig. trodde det skulle være kjempe skummelt å legge han på eget rom, men gikk kjempe fint fra første dag:)

Skrevet

Vesla her har rundet 7 mnd hun, og på de 11 timene hun sover om natta må jeg amme to ganger, i natt var det kl 23 og 04...

Men hun spiser ikke noe særlig fast føde enda da, hun reagerer sånn på maten at det blir enda mer slitsomt, gråting pga mageknip hele kvelden og diare er enda værre enn å amme et par ganger..

Skrevet

Nr.1 hos meg sov nesten helt rundt fra hun var 3-4 uker så når jeg fikk en som ikke sover i det hele tatt er jeg litt rådløs.

Jeg har litt problemer med å få ham inn i soverutiner både på dagtid og nattid. Jeg legger ham i 19-20 tiden, etter når han hvilte på dagen og han våkner alt fra kl.22 - 05.30, så finnes ikke noe system. Noen ganger skal han ha mat 1 gang på natten, andre netter skal han ha 5 ganger. Han er 4 1/2 mnd og jeg føler jeg må gi ham mat når han vil ha. Jeg fullammer. Sambo er galen på meg for han vil vi skal begynne med grøt og hs anbefaler meg å vente og jeg har til nå fulgt hennes råd. Det er så mange positive sider med å fullamme og nå har jeg klart det så lenge at jeg tror jeg vil prøve å holde ut til han er 6 mnd.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg ammer som oftest to ganger i løpet av natten, men fullammer fortsatt. (5,5 mnd).

Skrevet

Ho våkner fleire ganger mellom ti og tolv. Då er ho trøtt, og må berre byssast litt før ho sovner. Etter tolv så våkner ho ein, to eller ingen ganger, det varierer veldig. Så sovner ho kjapt igjen etterpå. Ho er "våken" enten kvar andre eller tredje time, og ein gang iblandt ikkje i det heile.

Ho er lite interessert i puppen på dagtid, eg ammer ho ein eller to ganger. Om natta er det eg ammer mest.

Skrevet

Nei,han sover ikke hele natta. Han er 6 mnd i dag.

Men han sover fra ca. 19 om kvelden og våkner mellom 4 og 5 om natta, og det er jo 9-10 timer sammenhengende søvn. Da skal han ha pupp og så sover han til 7-8, stort sett. Men dette har bare vært slik de siste ukene, for før skulle han gjerne ha pupp både 2 og 3 ganger om natta.

Vi begynte med litt grøt da han var 4 mnd, fordi han våknet hver eneste time og skrek fordi han var sulten. Hverken smokk eller vann hjalp. Nå er vi oppe i 2 fulle grøtporsjoner, fruktmos til lunsj og middag og merker at det ikke er så store behov for mat om natta lengre...

Kommer nok ikke til å ty til noe nattavvenning med det første. Men skulle gjerne ha lagt han på eget rom. Det er bare det at barnerommet er langt fra ferdig ennå.

Skrevet

Nei, men vi øver! Han er 6,5 mnd. Og det er her fedrene kommer inn!!!

Natt til 11.des sov han til morgenen(ca5) av seg selv. Siden da har jeg fått mannen min til å få han til å sovne igjen de gangene han har våknet. Noen netter har det vært maaaange ganger. Hvis jeg prøver selv er det helt klart puppen som er interessant. Tror han nå har blitt ganske vant til at det ikke er mat på dagtid nå, så jeg kunne avlaste litt forrige natta da pjokken var helt på styr.... Det gikk fint uten pupp. Så vi prøver videre!)

Har dere forresten prøvd vognmetoden? Ha vogna ved senga deres og når ungen våkner rugger du på vogna til ungen forhåpentligvis sovner igjen. Da ser h*n deg ikke, men får byssing. Har hørt flere som har prøvd og noen har lykkes etter tre netter! Verdt et forsøk?

Skrevet

Vet ikke helt hva som gjorde utslaget hos oss når mini begynte å sove fra halv åtte tiden til 6 om morran.

Da han hadde fått grøt i ca 2 uker begynte å sove til kl 01 og spise og deretter sove videre til halv seks. Vi fikk etterhvert gode rutiner på at gutten ble lagt i våken tilstand og sovnet selv. Så plutselig begynte han å sove til kl 6. Av og til har han våknet før det men roer seg med litt vann og smokk.

Må legge til at han var på overnatting hos svigermor helt i begynnelsen av denne gode perioden og at han da sov i vogna og ble rugget i søvn igjen. Så tror nok vogn-metoden har noe å si.

Gutten min sov veldig bra helt til ca 3 mnd alderen, da var det pupp annenhver time om natten på det verste - uansett hvor mye mat han fikk i seg på dagtid (ga kun morsmelk men prøvde av og til å gi en ekstra flaske utpumpet melk i tillegg for å få i ham mye mat)

Jeg tror kanskje det at han finner søvnen selv gjør at han sover bedre, men tror nok alderen har litt å si også, at de er mer "klare" for å sove rundt nå.

(nå har han vært forkjøla i 3 dager og våkner flere ganger om natta så jeg får nok et problem når han blir frisk igjen)

Skrevet

Anna (5mnd+) sover som regel fra 19 - 19.30 til ca 04.30. Enkelte ganger (som i natt) sover hun til 06-07 tida. Da kan vi ligge i senga og amme i 30-45 minutter, og saa er det opp. De morgenene hun vaakner i 5 tida, sover hun som regel daarlig frem til vi staar opp.

Hos oss skjedde den store forandringen da vi begynte tilvenning av groet. Det var da hun saavidt hadde passert 4mnd. Inntil da vaaknet hun med en times mellomrom hele natta igjennom, og hun var tydelig sulten. Anna sover ogsaa paa eget rom allerede, noe som gjoer at vi alle sover bedre.

Kanskje dere burde proeve dette med at mannen din gir smokk paa natta? Ellers har jeg ingen raad - her hos oss har dette med soving gaatt litt av seg sjoel egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...