Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Altså ikke som jeg har fått eller noe altså... men jeg og min mann har nylig kjøpt oss leilighet, så vi har mye å betale på der. Det gjorde at vi ble enige om å ikke kjøpe så dyre julegaver i å. Familien hans er VELDIG materialistisk, og kjøper BARE dyre gaver og det irriterer meg. Særlig siden jeg er oppvokst i litt fattigere kår. Men ihvertfall: Han brukte 1000,- kr på mora si, 1000,- på broren og nesten 1000,- på søstera si. 500,- på onkelungen sin som er så DRITTbortskjemt fra før, og ikke setter pris på gavene han får... ødelegger de dagen etterpå han har fått de, og banner og sværer fordi de ikke var bra nok. Til meg så kjøpte han en parfyme for 200,- kr, og det var jeg storfornøyd med... og nå er vi raka blakk bare fordi han måtte kaste bort masse penger på de som ikke setter pris på det de får engang... jeg kjøpte en brødrister til mamma og pappa for 300,- kr fordi det var det de ønsket seg bare, og fordi de vil hjelpe oss med økonomien. Men svigers forventer å få dyre gaver og legger da press på mannen min føler jeg. Vi har også en venn som plutselig kjøpte til oss uten videre, og da følte sambo at vi MÅTTE kjøpe til han også, men hvem måtte betale den gava...JO det var meg, fordi han ikke hadde penger. Så vi gav han noe kjempefint, og dyrt ble det dessverre også. Og når vi åpnet gaven fra han så var det noe ødelagt juggel fra Nille for 80,- kr... Synes ikke julen har vært noe koselig jeg, når alt bare skal dreie seg om dyre dyre gaver... hvor har kosen blitt av?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Kosen er borte for lenge siden den.. Folk bare forlanger og forlanger.. Folk har blitt utakknemmlige drittunger.
mamma`n til nurk Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Julekosen forsvinner når all fokus blir lagt på julegavene.... De fleste har absolutt alt de trenger, og har de ikke det, kan de faktisk kjøpe det selv!!! Skjønner de som ønsker seg ting de faktisk trenger( er jo ikke alle i Norge som har grei økonomi) Men resten kan faktisk få en donasjon i sitt navn til en veldedig organisasjon! Kanskje de tenker seg litt om når de ser at julegaven dems i år er utdannelse til et foreldreløst barn i Afrika!!! Eller medisiner til en 4 åring med HIV, eller til regnskogsfondet, eller til frelsesarmeen(som gjør mye bra for de fattige i landet vårt) etc....
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 Hei! Her i huset er det ingen som får dyre julegaver, vi kjøper det vi ser oss råd til og så får det være med det .Er det noen som blir sur så sier de ingenting, for da sier jeg at det er tanken som teller. Jeg elsker gaver, men blir mer glad for en sjokolade, enn noe juggel som blir lagt i skapet og blir liggende der til neste storrydding for så å havne i søpla.
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Du hadde synpatien min helt til avsnittet om vennen deres. Dere kjøpte noe dyrt og fint og fikk noe du antar at er billig tilbake...og ble skuffet. Hm..Høres ut som noen...Åja; svigerfamilien din var det visst...
mamman t o.a Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 vil påstå at mye av julekosen forsvinner i ståket om hvor mye gavene skal koste ja.... selv blir jeg gla for små ting fra nille... og ting jeg trenger... ønsker meg stort sett kunn ting jeg trenger,og blir like glad for en billig variant som for en dyr... i år var den dyreste gaven fra mamma og pappa,da jag fikk gavekort på 1000 kr for og kjøpe meg en ordentlig jakke.... det er uansett tanken som teller.. jeg ble like glad for gavekortet som engelen min lilleslster lagde på skolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå