Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Mia nærmer seg 11 mnd og vi skal vel gå over til kumelk ved 1 år. Tenkte å prøve kald melk på kopp først, men går ikke det får vi se. Da blander jeg kanskje 50/50 med kumelk og mme lunkent på flaske, så mer og mer kumelk og kaldere tenperatur. Tenkte jeg da...men greia med barn er jo at man vet aldri :-) Hvordan har dere andre tenkt til å ta overgangen? Dere som ammer skal kanskje ikke begynne med kumelk? Eller skal dere? Eller kan man fortsette med mme en stund til? Mye man skal tenke på i romjula ;-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Ettersom Camilla ikke drikker mme og ammer så lite så har jeg tenkt en del på akkurat det dilemmaet der ja! :-) Jeg tenkte å indrodusere kald melk til f.eks brødskiva til lunsj og så ta det litt gradvis. Hun drikker jo kaldt vann og juice i dag så temperaturen tror jeg ikke blir noe problem hos oss. Men synes du har en bra plan til Mia jeg :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Hei, Ja det er en interessant tråd det der ja. Her har jeg heller ikke tenkt så mye på det enda. Tror uansett det er smart å bare venne de til smaken først. Det blir jo som med vann. Plutselig fungerer det. Her går det veldig små mengder vann og juice har vi ikke startet med enda. Hun er enda veldig fornøyd med mme. Synes bare du skal prøve deg frem og så kan du jo dele litt erfaringer med oss så vi får noen tips underveis.
Bellen^2 Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har også lurt litt på det her. Har jo hele tiden sagt "ikke kumelk før han fyller året" når ivrige besteforeldre er på besøk, men nå er han jo året om ikke mange dagene....... Vi har gitt yoghurt en stund, og hvis det blir litt mye aktiv leking på han etterpå så har han en tendens til å gulpe litt (gulper ikke så mye ellers lenger). Får vel begynne så smått med litt melk i en kopp til lunsj eller noe sånt. Han får en liten flaske mme hver morgen og kveld, men han drikker maks 125ml. Utover det så får han vann til måltidene og i det siste har hatt fått litt sånn barnejuice fra Neslé. Gøy å drikke av sugerør;)
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Åh jeg har også tenkt masse på det. Ikke minst pga av at de fleste bøker etc sier at man skal introdusere melk mens man fortsatt ammer.. Og jeg gjør jo ikke det.. - Så jeg kan ikke gjøre det etter boka.. Uff, det er mye man skal bli frustrert over!
Bellen^2 Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Da har vi prøvd vanlig kumelk (lettmelk) på flaske, og det gikk ned så det skvatt etter:) Litt gulping, men ikke så mye som jeg fryktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå