Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Ser på en leilighet på finn.no - til en ikke så verst pris. men jeg har ingenting klart hvor mye penger jeg har og kan få låne.... vi har et stort hus, som vi kommer til å ha ca 1 mill i egenkapital hver etter salg.... Banken vi har brukt til nå, har bedt meg komme tilbake når jeg har alle tallene klar mtp stønader fra nav osv... men det tar jo sin tid, vi må jo bli enige først........ dessuten var den banken fordelaktig for oss pga tilbud gjennom hans jobb, så de fordelene får jo ikke jeg lenger... Er det lett å få lån sånn kjapt.... uten å være kunde der etc... har akkurat opprettet konto i skandiabanken, men har ikke fått tatt den i bruk enda.... har liksom ikke tid å vente.... på at vi skal bli enige - og så søke om stønadene...
St. Hans Skrevet 28. desember 2007 #2 Skrevet 28. desember 2007 Med en million i egenkapital får du lån i hvilken som helst bank på kort varsel! Banken får god sikkerhet for sine penger i og med at din egenkapital beskytter dem mot tap hvis det skulle bli (i ytterste konsekvens) mislighold av lån og tvangssalg. Det er to beregninger du bør gjøre: budsjett over månedlige utgifter og beregning av egenkapital. Det kan ta lang tid før du vet nøyaktige beløp på salgssum hus og stønader. Det du kan gjøre nå, er å sette opp "best guess", og kjøpe leiligheten hvis den ligger godt innenfor grensene for hva du kan klare. Litt avhengig av inntektsnivå er det vanlig å gi 2-3 ganger inntekten i lån.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Men hvorfor får jeg denne meldingen når jeg fyller ut informasjon på skandiabanken.... (der er det imidlertid ikke felt for egenkapital....) INFORMASJON Ikke innvilgetPå bakgrunn av oppgitte opplysninger kan ikke søknaden innvilges. Du kan gå tilbake og kontrollere opplysningene ved å trykke på tilbake knappen.
Winterlady Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Er nok fordi de som en vanlig regel ikke låner ut til folk uten fast inntekt, men med din egenkapital, og fremtidige inntekter, så tror jeg ikke det er noe problem. Bare ta kontakt med dem personlig, f.eks. ved å oppsøke lånekonsulent i din lokale filial.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 fast inntekt har jeg, og det kunne jeg fylle inn... jeg får ta en tlf ja.. det er jo nettbank, så de har ingen lokal filial.... :-( og så er det jo så synd at det nå er helg, langhelg og greier... er en leilighet som kunne vært kjekk og sett på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå