frøken blå Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Kinakoteletter!! Krydre kotelettene godt med salt og pepper. Stek dem. Legg de på et skjærebrett mens sausen lages. Bruk pannen du har stekt kotelettene i. Her er mye god kraft som smaker godt i sausen. Ha oppi et glass tomatpurè, en liten med matfløte (må muligens ha mer fløte?) og karri krydder. Smak til. Skal ha en fin lys orange farge og smake GODT! Skjær løk og epler i skiver/biter. Skjær filèter av kotelettene, bort med beina, og skjær filètene i mindre biter. Legg dem i sausen og hell over i ildfast form. Ha biter av eple og løk oppi, vend forsiktig så alt dekkes av sausen. Ha ost over og gratinèr i ovnen til osten er gyllen. Nam! Serveres med kokt ris, salat og melon yoghurt som "dressing".
Guttemamma til tusen :) Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 det hørtes INNMARI godt ut...men de eplene..hvordan smaker de oppi? det var der jeg ble usikker:o)
frøken blå Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2007 JEG er kresen på mat jeg.... Men vet du hva.... Smaker nydelig med eplene oppi!! Helt knallgodt. Første gang vi hadde det presterte samboeren min å si; "Salan, skamgått dette. Grævli møre poteter!" Altså, han synes potetene var så mølne og gode.... Potetene som da var EPLER!! Hehe.... Så bare prøv deg frem, det er virkelig godt. Hilsen en som er vokst opp på agurk, mariekjeks og pølse uten skinn, og ikke begynte å spise poteter før jeg var 15 år, og fisk rundt når jeg ble 20.... *kresen*
frøken blå Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2007 *dytter* flere må få den med seg!! =)
frøken blå Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2007 *dytter litt til jeg* Er så god middag at jeg håper flere vil lese den og prøve noe "nytt" =)
snurkle Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Jaja, slutt å mas. Er vel ikke flere som er interessert da..
frøken blå Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2007 Jiiiiiises.... Ojameg da.... Ikke alle som er like vennlige her inne nei! Hormoner?? *fnis*
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 dette skal jeg ha til middag i dag ihvertfall=) Min beste enkle oppskrift... Til ca 3 porsjoner: Stek terninger av okse eller svin så det er gjennomstekt. Ha over 1/3L med matfløte Ha i 1 paprika og 1 løk skjært i tynne skiver. Ha på en god del salt, pepper og hvitløk. Smak til til fløtesmaken ikke er så dominerende. Serveres med ris og evt en lett salat. tar 10 min=)
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Men jeg har bare indrefilet av svin i frysen... går vel fint å bruke det også?
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 hehe så jo nå at man skulle lage fileter av kotelettene så da må det vel gå greit...=P
frøken blå Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. desember 2007 Mmmm! Hørtes nydelig ut! Notert her iallefall.... Takk =)
frøken blå Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2007 Jada, det skulle jeg tro =) Skjærer bort beina ja, for da blir det enklere å spise. Beina gir evnt kraft, men det har jeg jo fått med i steikeskya (som er i sausen) =)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. desember 2007 #13 Skrevet 28. desember 2007 ja, da holder jeg på å steike kottisene! Nååååde deg hvis ikke dette smaker godt!!! ;o)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Dette skal jeg lage i dag:) Husker jeg leste dette, og klarte heldigvis å søke det opp igjen Takk frøken blå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå