gullegget Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg lurer på om det er tatt tester på de setene med base, om de er like bra som de uten. Og jeg har blitt tilbudt å få ett graco 0-13 kg med base som er brukt til 3 unger før, om de blir slitte i festene??
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Tror nok jeg ville spandert på babyen et nytt sete. hvis det er blitt brukt på 3 unger så er det jo litt "gammelt" ting forbedres jo hele tiden. egentlig skal man bytte sete til hver unge. dette fordi det kan være skader på setet som ikke syntes. slitasje rett og slett. små bruddskader. også slites selene i stolen hver gang man strammer og løsner på de. og hvis det da er blitt brukt til 3 barn så er det nok blitt strammet og sånn mange ganger. det som også er lurt er å gå i butikken hvor de selger slike seter og se om det er mye forandring på de. er det det å ville jeg ihvertfall kjøpt nytt. men uansett tryggere med et brukt enn ingen stol=)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 På forbrukerportalen.no kan du finne tester av bilseter, både med og uten base, med og uten isofix. Hvis setet har vært brukt til 3 unger ville jeg ha kjøpt et nytt et jeg altså. Vi har et acta graco m/base selv som vi brukte til datteren vår. Vi kommer til å bruke det til nr 2 for det ble bare brukt i 7 mnd før vi gikk over til et større. Men de tas jo ofte ut og inn av bilen og det må jo slite på festemekanismen etterhvert. Så jeg syns ikke det er på sikringsutstyr man skal spare penger. Dessuten så forbedrer de modellene fra år til år også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå