Gå til innhold

Hun har blitt totalt mammadalt den siste tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 2 år og 3 måneder og har den siste tiden blitt veldig mammadalt. Noe vi ikke helt kan forstå, for faren er like mye med henne som jeg og han gir henne masse oppmerksomhet og leker med henne.. Men alikevel;

han får feks. ikke leke med bilene hennes, det får jeg

han får ikke spille tv spill med henne, det får jeg

han får ikke røre dukkevognen eller sykkelen hennes

Han får ikke sitte på siden av henne på gulvet ol..

det er bare mamma som skal legge

bare mamma som skal stå opp med henne

bare mamma som skal skifte bleie..

Men han får lov og leke med pappeskene da :-)..

Noen som har vært borti det samme, er det bare en fase eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det er en fase, for mi snuppe som er 2 år og 1 uke er akkurat lik!! Det er mammaen min ditt å mammaen min datt!! Slipper ikke unna i 2 sekund, følger etter meg uansett hva jeg gjør!!

Dytter vekk brødrene når de prøver å kose med meg osv!!

Krysser fingrene for at det snart går over:-)

Skrevet

Slik er det her i huset også. Hun er 3 år om to måneder. Kom helt plutselig. Skal følge meg overalt. Får ikke gå på do alene engang :-)

Skrevet

Mi er 3 år og 1 måned og er akkurat like dan. Og hvis det ikke forandrer seg snart så eksploderer jeg. Så i går sa jeg til gubben at fra nyåret må vi gjøre noe systamatiskt med dette, spesielt legginga. Så vi får se hvordan det går. Dette har vart i ca. 2 måneder nå.

Skrevet

Min 2-åring er også blitt mammadalt, og det er helt rart, for det har hun aldri vært før! Vi prøver å overse det litt, og selv om hun vil at mamma skal stelle henne lar vi pappaen gjøre det alikevel. Tror det er en slags maktutøvelse, at hun vil styre oss til å gjøre slik hun vil. Og det kan vi ikke alltid gjøre;)

Skrevet

Min gutt blir mer go mer mammadalt... er jeg i rommet er jeg favoritten, uansett. Mannen min tror det er fordi tantene i barnehagen er damer, og at barn blir vant til at kvinner er omsorgspersoner. Jeg tror det stememr ganske mye.

Vi prøver å overse litt at han absolutt skal til meg. Jeg går ofte in i et annet rom og gjør noe for meg selv, så de kan "bonde" i stua. Det kan bli litt skrik og gråt i 5 min, men når jeg kommer ut etter en stund leker de og ler og har det kjempefint.

Tror det er viktig å ikke avvise barnet, men heller ikke avspise pappa. Vise at du stoler på pappa.

Også er det helt sikkert bare en fase.

Skrevet

Godt å høre at det antagelig er en fase... Men bhg hvor min jente går, er det nesten 50 % mannfolk som jobber, så det med omsorgpersoner har nok ikke noe å si her..

Takk for svar, ha en riktig fin romjul alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...