C&L snart m BaBy igjen Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Lurer litt på dette med seng og eller vugge. Hva gjør dere? Har tenkt å ha sprinkelsengen hos oss den første tiden. Tenkte bruke en sånn liten ammemadrass i tillegg. Sengen bare ser så stor ut, er det greit å ikke ha vugge eller kurv??
Lillebror og stoerebror Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Mange babyer syntes sengen den første tiden er litt stor og skummel. Da kan man bare ha vognbaggen oppi sengen, eller en større dyne for å lage sengen mindre og lunere. Man trenger absolutt ikke vogge eller kurv. Jeg hadde vogge til den første og det var veldig greit når småen som på dagtid i stua, særlig med tanke på at han hadde vansker med å sovne pag kolikk og jeg hadde bekkenløsning som gjorde det vanskelig for meg å gå mye. Vi hadde vogge som har gått i generasjoner her i huset og det var deilig å ha den, men jeg ville nok ikke kjøpt ny hvis ikke. Invister heller i en god vogn der baggen er såpass stor at den kan brukes en stund og ha babyen i den etter min mening. Man kjøper altfor mye til de små som man sjeldent eller aldri bruker.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Helt enig i dette! Jeg hadde ikke vogge til min første, for det ble rett og slett for dyrt i tillegg til alt det andre, men han sov som bare det i bagen til vogna si. Og når han sov i sengen hadde jeg sånt bånd(husker ikke hva det heter) rundt og en god dyne, så det ble lunt og godt. Han sov som bare det i allefall, hehe. Denne gangen har vi fått lånt en vugge, så vi får se om det blir til at vi bruker den den første tiden :-)
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 Takk for svar:)
Gjest Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Hvis dere ønsker kurv/vugge er i allefall denne du finner her en god og rimelig løsning. www.purnatur.no Trykk på hengevugge i venstre meny. Den koster bare 500 kroner og med en krok i taket på soverommet og en krok i feks stuen så kan man lett frakte denne rundt etter hvor dere oppholder dere/hvor bebis skal sove.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Vi kjøpte sprinkelseng til datteren vår. Men det var ingen suksess i starten så vi hadde vognbagen stående oppi til hun var ca 5 mnd. Da syntes hun det var ok å ligge i senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå