Gå til innhold

Sprinkelseng til spebarn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette med seng og eller vugge. Hva gjør dere?

Har tenkt å ha sprinkelsengen hos oss den første tiden. Tenkte bruke en sånn liten ammemadrass i tillegg. Sengen bare ser så stor ut, er det greit å ikke ha vugge eller kurv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange babyer syntes sengen den første tiden er litt stor og skummel. Da kan man bare ha vognbaggen oppi sengen, eller en større dyne for å lage sengen mindre og lunere. Man trenger absolutt ikke vogge eller kurv. Jeg hadde vogge til den første og det var veldig greit når småen som på dagtid i stua, særlig med tanke på at han hadde vansker med å sovne pag kolikk og jeg hadde bekkenløsning som gjorde det vanskelig for meg å gå mye. Vi hadde vogge som har gått i generasjoner her i huset og det var deilig å ha den, men jeg ville nok ikke kjøpt ny hvis ikke. Invister heller i en god vogn der baggen er såpass stor at den kan brukes en stund og ha babyen i den etter min mening. Man kjøper altfor mye til de små som man sjeldent eller aldri bruker.

Skrevet

Helt enig i dette! Jeg hadde ikke vogge til min første, for det ble rett og slett for dyrt i tillegg til alt det andre, men han sov som bare det i bagen til vogna si. Og når han sov i sengen hadde jeg sånt bånd(husker ikke hva det heter) rundt og en god dyne, så det ble lunt og godt. Han sov som bare det i allefall, hehe. Denne gangen har vi fått lånt en vugge, så vi får se om det blir til at vi bruker den den første tiden :-)

Skrevet

Takk for svar:)

Skrevet

Hvis dere ønsker kurv/vugge er i allefall denne du finner her en god og rimelig løsning.

www.purnatur.no

Trykk på hengevugge i venstre meny. Den koster bare 500 kroner og med en krok i taket på soverommet og en krok i feks stuen så kan man lett frakte denne rundt etter hvor dere oppholder dere/hvor bebis skal sove.

Skrevet

Vi kjøpte sprinkelseng til datteren vår. Men det var ingen suksess i starten så vi hadde vognbagen stående oppi til hun var ca 5 mnd. Da syntes hun det var ok å ligge i senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...