Gå til innhold

Forslag til stuffing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å leser i det heftet som fulgte med fugelen,og er ikke direkte imponert over forslagene til stuffing her..

Noen som har noen gode oppskrifter? Leste her i går eller når det var om at noen snakket om baconstuffing det hørtes fryktelig godt ut...

Ikke sånn eple og svisker.. Slår aldri an...

Setter pris på alle gode forslag! :) Fant ingen på matprat.no..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns kalkunen blir mer saftig med medisterdeig som stuffing.. må kryddre litt og da da!

Skrevet

Jeg bruker alltid den baconstuffingen som står i heftet som følger med i eska til fuglen.

Hvis den ikke står, så skal jeg prøve å huske den for deg :)

*1 pakke oppskåret bacon

*1 boks skivet champignon

*1/2 boks rømme

*1 fransbrød i terninger

*1 persilledusk

Brun champignon i litt margarin. Ta dem av panna, og stek bacon. Legg tilbake champignonen, og persillen, og tilsett rømmen. Bland godt, og ha i brødterninger litt, og litt.

Synes du blandingen blir tørr, så kan du ha i mere rømme ;)

Vet ikke om dette er hel etter oppskriften, men har slumpet litt med den gjennom årene, og den er bare helt supergod :)

Når alt er blandet, er det bare å stappe det inn i kalkunen, binde bena samme, og steke den :o)

Skrevet

Min svigermor lager kjempegod stuffing av halvparten grov medisterdeig og halvparten karbonadedeig, som hun krydrer og sper ( melk, potetmel, kavring ) Tilsetter hakket bacon og små, små biter av svisker. Liker ikke svisker til vanlig, men bittelitt i stuffingen setter god smak.

Skrevet

Vi bruker å å ha stuffing laget av halvparten kjøttdeig og medisterfarse. Krydret med masse oregano m.m. Har også bacon og evt sopp i, spes med loffterninger. Nyyyyydelig! Alles favoritt =)

Skrevet

For oss er ikke stuffingen til å spise, men for å holde på saftighet og gi smak til kjøttet.

Ferske epler, tørket aprikos, svisker og evt annen tørket frukt fungerer utmerket.

Hilsen en som spiste den beste kalkunen ever 1. dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...