Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Må man ha henvisning fra fastlegen? Eller kan man bestille time for dette på sykehuset?
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Det er fastlegen min som ordnet det for meg ja;-)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Var det noen spesiell grunn til det, eller bare fordi du ville?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Jordmor eller fastlege som ber om det, og da hvis sf-målene er litt på tur eller hvis mor eller far har hatt unormal størrelse. Jeg fikk det pga gedigen mage + at pappaen til babyen var 5 kg da han ble født.
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 Sist da jeg skulle ha datteren min hadde jeg store sf-mål og hun ble estimert til 3100gr i uke 33 som er 1kg over snittet.. og ble siden målt til 4600gr 4 dager før termin..men kom ut 2 dager etterpå og veide 4100gr.. Så denne gangen har jeg hatt sf-mål akkurat i kanten av grønnfeltet.. så legen min ordnet det bare for en sikkerhet og fordi jeg henger meg så opp i det og blir bekymret for stort barn.. Var på ul i dag (uke 37+1) og den er ca 3kg så det er godt;-)
Frøken Løken Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Eg fekk det i dette svangerskapet fordi forrige barn var litt liten då han blei fødd.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Jeg har fått mange ekstra ultralyder pga høyt blodtrykk. De holder oppsikt med om babyen vokser som den skal.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 jeg får det fordi jeg selv er overvektig. jordmor mente at selv om jeg ikke har svangerskapsdiabetes (har sjekket, GRUNDIG!) så er det greit å se.. har gått ned en del i vekt så er vel ingen overveiende fare for at barnet blir for stort, men kommer ikke til å si fra meg sjansen til å se prinsessen en gang til før fødsel. har igjen 8uker enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå