Gå til innhold

Hvordan får man vekstestimering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha henvisning fra fastlegen? Eller kan man bestille time for dette på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fastlegen min som ordnet det for meg ja;-)

Skrevet

Var det noen spesiell grunn til det, eller bare fordi du ville?

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jordmor eller fastlege som ber om det, og da hvis sf-målene er litt på tur eller hvis mor eller far har hatt unormal størrelse. Jeg fikk det pga gedigen mage + at pappaen til babyen var 5 kg da han ble født.

Skrevet

Sist da jeg skulle ha datteren min hadde jeg store sf-mål og hun ble estimert til 3100gr i uke 33 som er 1kg over snittet.. og ble siden målt til 4600gr 4 dager før termin..men kom ut 2 dager etterpå og veide 4100gr..

Så denne gangen har jeg hatt sf-mål akkurat i kanten av grønnfeltet.. så legen min ordnet det bare for en sikkerhet og fordi jeg henger meg så opp i det og blir bekymret for stort barn..

Var på ul i dag (uke 37+1) og den er ca 3kg så det er godt;-)

Skrevet

Eg fekk det i dette svangerskapet fordi forrige barn var litt liten då han blei fødd.

Skrevet

Jeg har fått mange ekstra ultralyder pga høyt blodtrykk. De holder oppsikt med om babyen vokser som den skal.

Skrevet

jeg får det fordi jeg selv er overvektig. jordmor mente at selv om jeg ikke har svangerskapsdiabetes (har sjekket, GRUNDIG!) så er det greit å se..

har gått ned en del i vekt så er vel ingen overveiende fare for at barnet blir for stort, men kommer ikke til å si fra meg sjansen til å se prinsessen en gang til før fødsel. har igjen 8uker enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...