Gå til innhold

Dere med barn på rundt 6 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte gir dere mat nå og hva slags mat?

Jeg begynte å gi fast føde da han var 4 mnd, så nå er han oppe i 2 hele grøtporsjoner, litt fruktmos og middag. Men jeg ammer også og lurer litt på om jeg bør trappe litt ned på ammingen etter hvert. At det rett og slett kan bli litt for mye mat altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 7 mnd

han får to grøtmåltider og pupp når han vil ha og litt fruktmos her og der...

Skrevet

Vesla er snart 6 mnd. Vi begynte også med grøt da hun var 4 mnd. Nå er vi oppe i to grøtmåltider og et med middag evt fruktmos. Har til nå hatt 6 måltider til sammen om dagen. Hun får ikke mat på natta. Nå har vi trappet ned til 5 måltider og det går helt supert.

Skrevet

Han spiser 4-5 måltider i døgnet.

Av og til melk til nattmat, melk til frokost, melk+grøt til lunsj, melk+middag+frukt til middag og melk+grøt til kvelds.

Skrevet

Hehe. Godt å høre at vi er flere som gir litt her og der...

Har ikke så veldig system, bortsett fra grøt til frokost og kvelds og middag i 15-16-tida og litt frukt til lunsj. Pupp får han når han vil om dagen, men det har blitt betraktelig mindre etter at alle disse andre måltidene ble innført. Om natta er jeg blitt litt strengere. Der får han smokken om han våkner og ikke pupp før jeg forstår at han er virkelig sulten og ikke bare ute etter kos. Det har faktisk hjulpet, for han våkner veldig lite om natta nå.

Det skal bli spennende å se hva de sier på helsesatsjonen når vi skal på 6 mnd-kontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...