Gå til innhold

Reaksjon på MMR-vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 8 dager siden sønnen min fikk sin MMR-vaksine...

I går fikk han feber på 39 grader, men fikk sove godt i natt siden jeg ga en Paracet. Har hatt feber på 39 grader i dag og, fikk en Paracet som hjalp 2-3 timer men nå er han like varm igjen... Slapp og utilpass, men har spist litt i går og i dag i hvert fall...

Hvor lenge var deres syke etter MMR-vaksinen? Og hvor høy feber fikk de?

Lurer på om jeg skal ta en telefon til legen i morgen tidlig nemlig, dersom han fortsatt er like pjusk da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mest sansynlig ingenting, men det er jo bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite.

Det er faktisk ikke alltid reaksjonen på vaksinen kommer med en gang heller.

Jeg kjenner en som fikk reaksjonen dagen etter.

Skrevet

Min hadde lav7moderat feber et par kvelder, og litt lett utslett på kroppen. Reaksjonen kom vel en uke etter vaksinen, og varte 4-5 dager.

Skrevet

Jenta mi fikk høy feber ca 1 uke etter MMR vaksinen. Hadde 40,5 etter paracet men ikke noe utslett. Vi var på legevakta, da hadde hun litt ørebetennelse i det ene øret. En uke etter det hadde hun kraftig på begge, så tempen kan skyldes begge deler egentlig. Hadde feber i 4 dager ca

Skrevet

Ja, er liksom det jeg tenker på om det kan være noe annet...

Det står jo som informasjon at man skal få LETT feber og LITT ubehag, men synes gutten kanskje virker litt mer plaget enn som så...

Får vurdere en telefon til legen i morgen. Så kjekt å heller gå til legen enn eventuelt legevakta i helgen... :o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...