Gå til innhold

Noen som har, eller har hatt, en rasende ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skremmes noen ganger av min egen datters raseri. Hun er 15 mnd. Mange ganger per dag, blir hun rasende. Varer ikke så lenge av gangen, og er blid og tuller mye innimellom, men helt plutselig kan hun kaste seg bakover i raseri og hyle. For at hun f.eks. ikke får kjeks eller ikke får lov å leke med pc'en eller noe annet. Andre ganger forstår jeg ikke hva hun vil, men ser at hun på få sekunder skifter fra å smile til å hylgråte. Ble nettopp rasende for at hun ikke fikk banan i butikken.

Prøver å ikke gi etter for hennes krav, men finnes andre tips? Har prøvd å ignorere, men føler ikke at det hjelper. Noen ganger er hun så sint at hun ikke klarer å roe seg ned selv, men må ha hjelp av oss, ved f.eks. å gi smokken og trøste. Avledning med leke eller annet hjelper ikke når hun er så sint. Er dette normalt eller må hun til "psykolog" allerede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, ja, kjenner meg igjen. Anar det er normalt.. :)

Skrevet

Noen barn er viljesterkere en andre, og kan begynne tidlig å vise sin frustrasjon når de ikke får ønskene sine oppfyllt.

Helt normalt, hvis det er noe trøst så var min elste jenta utrolig sta selv ved et års alderen, som førstegangsmor den gangen så trodde jeg at alle barn var sånn.. hehe... nå vet jeg bedre. Men det tok en stund til hun var ferdig med denne "trassen" ;) Men iallefall er hun verdens roligeste og blideste nå. (9 år)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...