Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 vi er et par i slutten av 20 årene... vi har to barn og siden vi fikk det første barnet har vi blitt fryktelig usosial... det tok seg opp en periode mellom de to barna ( er 4 år mellom de ).... men så når vi fik siste barn for 1,5 år siden har vi omtrendt aldri vært ute med venner.... vi går begge full tid på skole og vi jobber nesten 100% ved siden av... så det sier seg selv at vi har liten tid... vi har også for noen år siden flyttet til en ny by og har derfor ikke mange venner her...,,vu har også en del problemer med barnevakt.... men nå har vi kommet i den situasjonen at enten er alle våre venner for opptatt eller så er de ikke interessert i å finne på noe.... hvor i all verden skal en begynne for å få et sosialt liv igjen? synes det er kjempe vanskelig........ har jo alltid vært verdens mest sosiale mennesker men nå har vi sittet hjemme i 2 år... men er vanskelig å få ting til å klaffe med våre tidskjemaer..... men men,,,,
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Det handler nok endel om planlegging. Avtaler man noe i god tid med andre, er det lettere å få det til. For da legger man opp ting etter det. Er vel blitt litt mindre sosiale etterat jenta kom, men er fortsatt med på mye. Men litt enklere oss for oss, kanskje, siden vi har mye venner her i hjembyen og at besteforeldrene til jenta på begge sider bor her. Sjeldent problemer med barnevakt.
mai mammaen til to Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 vi er også blitt ganske usosiale... merker at jeg har ikke så mye kontakt med vennene som jeg burde hatt...og vi er ikke flinke til å finne på så mye oss to f.eks...barnevakt tilbud har vi heletiden. er alltid noen som vil passe henne... men jeg vil helst være hjemme med henne så mye som mulig. og etter hun har lagt seg så er jeg så trøtt ( er gravid igjen*) at jeg ikke orker å gjøre så mye. samboeren min er en del flinkere enn meg til å finne på ting på kveldene med kameratene sine. men jeg holder mye kontakt via tlf og ev dagtid i helgene.. besøker da stortsett venninner som har barn på samme alder... syns det er kjekkest...
samboer87 Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 jepp virkelig har ikke så mye barnevakt tilbud som dere andre så er vanskelig...men men kommer seg vel etter hvert:) Vanseklig å få venner på nytt ja spesielt når mange på vår alder ikke har barn..
Mammaja 120107 Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Vi har endret vaare sosialt vaner. Vi gaar ikke saa mye ut loerdag kveld, men har vennebesoek soendag, der barna kan leke og vi voksne kan snakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå