Gå til innhold

Dårlig mor???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to nydelige barn,en jente på 4 år og en gutt på 2 år.. De er i grunn som vanlige barn,aktive og prøver ut grenser hele tiden.. Før jeg ble alene med de,bodde jeg med barnefaren,hadde det ikke bra,ble psyket ned,mobbet og han kunne kalle meg for de verste ting.. Har egentlig klart å komme meg videre,funnet meg en kjempe herlig mann som virkelig bryr seg om meg og barna. Problemet mitt er at av og til blir jeg skikkelig nedfor,den minste lille ting kan få meg knekt.. Dette går til en viss grad utover barna,at jeg er mye sint og sur på dem.. De sliter meg helt ut noen dager.. Blir vel ikke bare sint og sur,rett og slett rasende,er ikke deres feil,herregud,elsker dem høyere enn noe annet.. Når de har sovnet for kvelden,får jeg så dårlig samvittighet,jeg føler meg som en dårlig mor..Mange ganger har jeg lurt på om de hadde hatt det bedre en annen plass..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel sånn er det vel for de fleste innimellom da. er da dager hvor jeg har kortere lunte oxo, og er litt mere hissig ovenfor min sønn. har også hatt dårlig samvittighet noen ganger, men da bare går jeg inn til han og koser litt så blir det bedre.

tror ikke det er mulig å gå hele tiden uten å få ett utbrudd, så de hadde nok ikke hatt det noe bedre ett annet sted skjønner du.

Skrevet

Noen barn kan teste grensene til de grader at til og med den mest tålmodigeste personen brøler tilbake av ren desperasjon ;)

Det jeg pleier å gjøre med min lille trassunge er å skifte over til "jobb modus" når han holder på. Tenker da på at han er en kunde, og man finner vel ikke på å miste beherskelsen totalt foran en kunde ?... hehe..

Jaja,, finner man noe som fungerer så why not use it .. ?

Men må selvfølgelig la følge med at dette er min 3 barn så har vært igjennom denne perioden med mine 2 eldre barn. Nå vet jeg at dette bare er en periode som går over, så det gjør det lettere å håndtere han også..

Lykke til... hvis alt annet feiler.. tell til 1.000.000 ;)

Skrevet

Vet at dette er noe de fleste foreldre går gjennom:)

Ikke dumt det du sa BeepBeep..

Føler bare at dette er små barn og min frustrasjon kommer ikke bare fra de,pga av de,men også fra fortiden med bf som var flink til å si mye negativt til meg som mor.. Når jeg da setter grenser for de små,kjefter og blir sint,føler jeg ofte at det er uten grunn............at de som regel ikke fortjente så mye kjeft

Skrevet

Har hatt det på samme måte selv. Fått mye kritikk for alt og ingenting. Det ødela mye av min selvtillit i forhold til barna, slik at jeg gikk rundt med kronisk dårlig samvittighet.

Jeg gjorde det som var min verste avgjørelse noen gang. Jeg søkte barnevernet om råd og veiledning. De har søkt om et foreldrestyrkingsprogram. Og de er flinke til å rose for alle de avgjørelser som jeg har mått ta, og alle saker jeg har klart å få til for mine barn.

Og i påvente av kurset bruker jeg tid på å se og oppleve hvordan andre mødre gjør, og hvordan andre barn oppfører seg. Og plutselig så gjør jeg ikke ting så feil. og barnet mitt er ikke så ille som jeg av og til føler :)

Skrevet

Takk,Hannemor..

Har mange ganger lurt på å kontakte barnevernet selv,men er litt redd for at det blir feil.. Redd for å bli dømt.. Har hørt om at det finnes foreldrekurs,men da tenker jeg: Gå på kurs for å oppdra mine barn?? Latterlig.. Men kanskje jeg burde tenke på noe sånt?? Må også bare få si at dette forumet har virkelig hjulpet meg på mange måter,tenker litt annerledes,og det er intr å få vite andres meninger og synspunkter på ting uten å bli ledd av.. Så tusen takk alle dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...