Marit82 Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg og mannen min skal på middags selskap i kveld hos et vennepar. Det ender alltid med at man sitter til kl 05.00 , å drikker cognac som vann... Allltid koselig Men nå er jeg gravid da, og har vært hos dem opptil flere ganger på middag iløpet av svangerskapet . Jeg edru ( selvsagt) , og sjåfør. De andre er godt påseglet. Jeg har vært i kjempe form hele svangerskapet , og har absolutt ikke hatt noe problem med å sitte på fest til sene nattetimer. Men nå er jeg 11 dager unna termin , og har et sinnsykt nedtrykk , samt stikkinger og endel slim som kommer... Kjenner på kroppen min allerede at jeg ikke gidder noe til kl 05 i morra tidlig..... Men kan jeg sette en grense på hvor mye jeg tillater min mann å drikke? Eller skal han bare konsumere det han vil? Vet på en måte ikke hva man kan tillate seg å si her. Jeg tror neppe han ser for seg noe edru kveld................ Jeg har også min mamma på besøk nå , som ikke skal være med .. Hun er edru , og hjemme i vår leilighet. Jeg har jo veldi lyst til å ha mannen min med på føden om noe skulle skje , og helst edru.. menne..... Noen synspunkter på dette? Hva hadde dere kommet til å gjort? Jeg ønsker at han kan ta seg noe å drikke , men ikke drikke seg drita...
BlåklokkaVest Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Jeg og min mann har blitt enige om at det er ok å drikke litt, men i begrensede mengder. Han drikker nok så han "kjenner det" litt, men ikke mer enn at han føler at han kan bli i bra nok form til å komme opp på føden etter en times tid i fin tilstand. Det ser ut til at han selv mener han bør være hjemme før kl 02, men han kommer ofte hjem rundt kl 01-0130 hvis han går ut på fest. Jeg er gjerne med ham hvis det er aktuelt, men jeg gir meg som regel tidlig (ca 2330). Han får sitte igjen hvis han ønsker det. Jeg synes det er ok å la ham være igjen nå og kose seg. For jeg vet at det kommer til å bli lite anledning for ham å gå på fest etter at barnet et født. Da må han ta mye av ansvaret for de 2 andre guttene på 3 og 5 år de første månedene.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Syns egentlig mannen din burde være såppas at han holdt seg edru når dere er så nærme termin.. For ting kan plutselig skje, og da er det litt dumt om han er full.. Syns du skal si til han at det hadde vært fint om han kunne tenke litt på at det er veldig nærme termin nå, og at du helst ser at han ikke drikker så mye, litt til maten, og litt for kos kansje bare, også at dere drar hjem når du er sliten og ikke orker mere. Det er noe han bør syns er helt greit mener jeg, for dere er jo to om å lage barn.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Jeg synes du kan kreve at han holder seg edru jeg! Det kommer jeg til å gjøre, og det tror jeg mannen min skjønner også. Fra to uker før termin tenker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå