Babyklar eg Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg og mannen min lurer på å reise til Mexico i slutten av januar. Jeg vil da være 18-19 uker på vei. Jeg har ikke tatt noen vaksiner før jeg ble gravid så det er vel utelukkende å gjøre nå. Men vi skal bo på fint hotell, skal ikke inn i bushen o.l. Tar de vanlige forholdsreglene som god håndhygiene, gjennomstekt mat, drikke fra flaske, ingen isbiter, iskrem o.l. Dette er ren avslappingsferie med sol og sommer. Men jeg vil jo ikke risikere noe. Det er vel alltid en viss fare med å reise men formen er super og har ikke hatt noen plager i svangerskapet så langt. Støttestrømpene er allerede masse i bruk. Takknemlig for svar:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Klipp alle neglene korte og ha med sånn anitbakt eller hva det heter. Spritvask som du får kjøpt på apoteket! Da klarer du hvertfall lettere å holde god håndhygiene. Ellers så hørest det ut som du har kontroll på maten! Vært litt obs på salater! Også ville jeg ha tatt prøve for toxo før jeg drog og etter du kommer tilbake! Drikk masse vann og salt mat om det er varmt og dere skal være masse i sola! Og kos deg masse, litt misunnelig jeg....
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 har vært i store deler av mexico, så hvis du skal til et typisk turist sted så vil jeg tro at det er greit. Veldig mye løs hunder på litt mindre steder, og de ser ikke helt friske ut, og mange av de er agressive. Men i turist områder er det ikke løshunder. Unngå salat ja. Ta kontakt med vaksinasjons kontoret ang vaksiner. Jeg tok hepatitt vaksiner og drikke mot diarè, men nå skal det sies at jeg var ikke gravid i den perioden. Uansett så vil jeg anbefale mexico! det er et fantastisk flott land, jeg merker at jeg blir misunnelig på dere!!! hehe
Babyklar eg Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2007 Tusen takk for svar! Ja den salaten skal jeg holde meg unna også. Jeg testet meg for toxoplasmose når jeg hadde første legetime. Den var negativ så det betyr vel at jeg ikkje har det men er vel heller ikkje immun.. Skal passe meg for løs hunder, katter etc. Skal høre med helsesøster angående vaksiner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå