pachamama Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Fikk en joggedress til mini fra Cubus til jul som jeg ville bytte i en større str. I butikken i dag hadde de ikke den samme dressen inne så jeg kunne finne noe annet....men siden dressen fra i dag var nedsatt til halv pris må jeg vise kvittering for å få varer tilsvarende full pris på dressen?! Kan det virkelig stemme? Da betyr det jo at mini bare får en gave verdt halvparten av det søsteren min kjøpte for, siden jeg ikke får byttet til maken dress. Eller er det jeg som tenker helt feil her...? Søsteren min bor på en helt annen kant av landet og kjøpte julegaven tidlig for å sende den i posten, så hun har ikke kvitteringen lenger. Noen som kan si noe om jeg har rett eller tar feil når jeg mener jeg burde få bytte til full pris?
Mom2Two Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Egentlig har man ingen lovfestet rett til å bytte julegaver i det hele tatt, men det anses for kutyme ("vanlig skikk") at det blir gjort mellom jul og nyttår i de fleste butikker. Jeg mener at når man kommer første åpningsdag etter julen, bør de skjønne at dressen er kjøpt før jul, og du bør da kunne få byttet den inn i noe som koster tilsvarende full pris (det søsteren din betalte for den). Jeg tror de fleste butikker nok ville gjort det på den måten. Det er jo ikke vanlig å ha kvitteringer på gaver man har mottatt, og det anses vel som relativt uhøflig å be om kvitteringen fra de som har kjøpt gaven også. Dessverre har du nok ikke det juridiske på din side, men butikken er ganske lite serviceinnstilt om de ikke lar deg gjøre dette.
prekæs Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Sett det på spissen og tenk om det var slik at du kunne bytte joggedressen inn i to stk joggedresser nå på salget. Cubus har nok rett.
Ole`s mamma Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Du kan ikke kreve å få byttet produktet i med mindre det er en byttelapp der det er kode for prisen. Du kan få byttet den i tilsvarende vare, men om du velger tilgodelapp kan de nekte deg å bruke denne på salg. Dette da det ikke er rimelig at kunden skal kunne bytte inn en vare i 2 produkter:)
CrazyCat Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 Jeg var på Cubus i dag og fikk tilgodelapp på flere julevarer som nå var på salg. Dama i kassen slo inn fullpris på varene.
Mom2Two Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Hun har da ikke prøvd å bytte den inn i to varer, de hadde jo ikke den joggedressen hun skulle ha i riktig størrelse! Kan du ikke spørre om å få en byttelapp på fullt beløp der det står at du ikke kan bruke den på salget da?
Hjertefamilien Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 For å få full pris må du nok legge ved en kvittering ja.. Vi som kunder har ingen krav på å få byttet varen i det hele tatt, er butikkene selv som kan sette regler og krav for det. Cubus opererer vel med full returrett innen ett visst ant dager med kvittering, eller bytte i tilsvarende produkt. Prøv en annen cubus da? Som kan ha rett str..
pachamama Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. desember 2007 Jeg skjønner jo det med å bytte i to stk da, at det ikke hadde vært greit, men de hadde jo ikke den dressen inne i det hele tatt. De hadde en annen joggedress til samme pris som jeg kunne tenkt meg men den var ikke på salg og da ville jeg sjekke litt før jeg evt bytter og betaler mellomlegg. Og det er jo tydeligvis forskjellig praksis ute og går. Hadde vært mer realt med en tilgodelapp som jeg ikke kunne brukt på salgsvarer synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå