Gå til innhold

Hvor lenge har dere tenkt å bli på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man få dra? Det er en test som taes eks antall timer etter fødsel, stemmer ikke det? Følling eller noe sånt? Kan man dra hjem, og så komme tilbake å ta den testen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis alt er gått bra kan du dra hjem samme dagen om du vil. testen skal taes etter 72 timer, men du kaan komme tilbake for å ta den.jeg hadde egentlig tekt å dra hjem dagen etter, men gikk ikke somjeg ville. tulla hadde lavt blodsukker, så måtte ta blodprøve hver 6 time. kjedelig. og ikke klarte jeg å gå ordentlig heller... ho hadde bæsjet i fostervannet, så ho måtte ut fort. såjeg fikkmeg en trøkk i ryggen.. var uansett greit å få med seg de dagene der syns jeg:)

Skrevet

Det vanlige er 2-3 dager. Det kommer nok helt an på formen hvor lenge jeg ligger der denne gangen. Med første lå jeg 3 dager på barsel, lå en dag ekstra fordi formen var ikke helt på topp, dessuten fikk jeg tatt Følling's testen på sykehuset siste dagen. Dermed slapp jeg å dra tilbake en gang til.

Skrevet

Jeg satser på å være 5 dager på barsel hvis jeg trives godt der. Det har jeg gjort med de andre 2, og er veldig glad for det. :-)

Skrevet

til de kaster meg ut :)

Sist verket jeg etter å komme meg hjem fortest mulig..og var såå sliten når jeg kom hjem..

Nå skal jeg ikke gjøre samme feilen en gang til.. Nå blir jeg så lenge jeg får bli, evt så lenge det er behov for å bli..

Vesla på 4 år skal være hos besteforeldre og gubben får alle dagene på seg til å vaske og styre hjemme etter arbeid..

Skrevet

Skal ha tre overnattinger, håper jeg kommer på rom med en hyggelig nybakt mamma. Mannen min får holde fortet hjemme med to skolebarn osv.

Skrevet

Jeg må nok dra hjem så fort jeg klarer å stå på beina- skal hjem og passe de andre ungene. Så det blir ingen "ferie" på meg. Er ikke noe problem å dra hjem og komme tilbake og ta Føllings prøve et par dager etterpå.

Skrevet

Jeg skal bli der til jeg ikke får være der mer. Er førstegangs, så syns det er litt betryggende å ta i mot den hjelp jeg kan få. Får være der fire dager tror jeg i tillegg til den dagen jeg føder.

Skrevet

tenker å bli til den føllingstesten er tatt i hvert fall. har ikke tenkt å stresse med det der i det hele tatt før jeg ser hvordan det tar i vei etter fødsel

Skrevet

Jeg skal gjøre som sist, hvis alt er bra med meg og barnet vel og merke. Og dra så for dem har tatt den prøva etter 2-3 døgn

Skrevet

Du må nok bare se det an litt tror jeg.

Med førstemann lå jeg på rom med ei som ikke fikk til å amme og ungen skreik i ett, når ungen og hun sovna snorka hun så sinnsykt at jeg ikke fikk sove likevel. Herlig! Til slutt ba jeg om ørepropper og spurte om de allernådigst kunne se etter babyen min i 2 timer så jeg fikk sove litt (2 netter uten søvn var mye mer slitsomt enn fødsel spør du meg...)

Lengta bare hjem til samboeren, og dro en dag før.

Denne gangen kan det jo bli anderledes, men noe sier meg at jeg kommer til å lengte hjem til gutta mine denne gangen også :-)

Skrevet

Jeg skal på ABC og liggetiden der er max 2 døgn. Så jeg får bare se an formen og ta det derfra. Mannen skal uansett bo sammen med meg der, så det kan hende vi blir ut tiden - få mest mulig råd :)

Kan være kjekt å utnytte roen der også siden de nå har satt forbud mot besøk på rommet; man kan kun ta i mot i stuen eller nede i restauranten. Ser for meg at det blir nok når vi kommer hjem

Skrevet

På SUS får amn visst bare ligge to dager nå, så det blir ikke lenger for min del.

Tror jeg vil hjem så fort som mulig.

Sist lå jeg i 4dager..det syns jeg var altfor lenge.

Skrevet

Kommer til å reise hjem så fort som mulig...:o) Var på barsel 4 døgn med førstemann, og sov dårlig, og stresset mye med ammingen.. For min del ordnet det hele seg da jeg fikk reise hjem og ta ting i mitt eget tempo, derfor satser jeg på kjapp hjemreise denne gang.

Skrevet

Første barn var jeg der tre dager - og ble veldig sliten av alle lydene og det og ikke være hjemme. Nummer to - da var jeg der i ca. 20 timer - måtte vente lenge på legesjekken til nurket. Nå når jeg venter tredjemann håper jeg og komme meg hjem etter 5-8 timer. Når først fødselen har vært over syntes jeg det var deilig å komme hjem

Skrevet

Jeg vil hjem fortest mulig.

Sist lå jeg i 4 lange dager, hadde så utrolig lyst til å reise hjem før. Men de ville helst att jeg skulle bli slik att ammingen kom skikkelig i gang.. men ble så stresset av de jordmødrene som hang over meg og puppen min hele tiden att det var håpløst å amme. Alt gikk mye bedre straks jeg kom hjem å fikk slappet av=)

Skrevet

I Trondheim får førstegangsfødene ligge i 60 timer,mens jeg som er 2.gangsfødene max får ligge i 48 timer... Dette er uansett om du velger hotellet eller barsel.. Men det er jo enerom begge plassene, så regner med at etter to døgn vil jeg hjem til storebror.. Mannen min skal jo ligge over sammen med meg...

Skrevet

Max 48 timer.

Skrevet

Så lenge det er behov for det:)

Skrevet

Så lenge jeg får lov til det!

Skal føde på Ullevål, så blir vel liggende inne i 3 døgn om ikke noe annet skjer! :)

Skrevet

Første gang lå jeg to netter,var snar å komme meg avgåre dagen etter,sov veldi dårlig på sykehuset,lengta hjem til mitt eget,så planlegger dra hjem fort denne gangen,har snakka med jordmor om dette,men MÅ være på sykehuset 6 timer etter fødsel,så kan man dra om alt er bra...ang den prøven som skal tas,sist gang måtte vi tilbake uansett å ta ny,da de ikke hadde gjort ordentlig arbeid første gangen...bor noen minutter fra sykehuset så ser ikke det store problemet uansett...min jordmor har skrevet på mine papirer at jeg ønsker dra hjem snarest-men skulle jeg plutselig ombestemme meg så er jo det også lov:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...