Gå til innhold

Noen som fødte i uke 37?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var babyen umoden da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte Lucas i uke 37 etter UL-termin, men i uke 38 etter "min" menstermin. Var helt moden og klar, ingen gulsot eller andre ting. Var 3210 gram. Veide forøvrig 30 gram over fødselsvekta da vi dro hjem etter tre dager:)

Skrevet

Jeg gjorde det med min første. Jenta var da 2770 g og 47 cm, lita og nett med andre ord. Hun var litt gul og lå vel et døgn under lys, var fryktelig lat til å suge, så hun måtte mates med sonde et par ganger. Lå på sykehus 10 dager etter fødselen, det tok såpass lang tid før hun spiste skikkelig. Ellers veldig frisk og rask, tidlig ute med å få tenner, å gå, å snakke osv.

Skrevet

Jenta vår ble født i uke 36. Hun var stor og fin (over 3200 gram) men var alikevel litt umoden når det kom til sugingen. Sovnet hver gang hun forsøkte. Ble litt ekstra styr med dette, men ellers gikk alt kjempefint. Fikk et par dager i lyskassa pga gulsott med som sagt så gikk det veldig problemfritt :o)

Skrevet

Jeg har fått to gutter i uke 37, og de var 46 cm og 3030g og 49 cm 3140g. De var ikke umodne, sunne og friske gutter. Litt artig at de ble født i uke 37+2dg med 12 års mellomrom... :o)

Skrevet

Hun kom i uke 37+3

Var overhodet ikke umoden, veide 4875g og 53cm

Planlagt fødsel pga størrelsen hennes da, hun var estimert til 5,5kg til termin. De tok vannet så jeg fikk rier selv, men fikk hjelp av drypp fra 5 cm.

Skrevet

Eg fødte i uke 36. Ho hadde ikkje mista alt fosterhåret, hadde litt gulsot, og var lat når det kom til amminga i ein månedstid. Men ikkje direkte umoden vil eg kalle det. Eg fekk sprøyte to uker tidligere for å modne lungene hennas, då det var "fare" for tidlig fødsel ei lengre tid.

Skrevet

Vesla kom i uke 37, hun var litt tynn med sine 2750 gram og 48 cm, men det gikk seg fort til :-) Klarte ikke å ta puppen da, men ellers gikk alt fint. Hun var overraskende lite "umoden" i utseendet.

Skrevet

fødte i uke 37 :) hun var 2780 gram og 46 cm lang , men kan ikke si at hun var umoden.. var litt slapp ang. ammingen og hadde gulsott men det er jo mange unger som får, selv ved fullbåren barn.

Skrevet

Ja, jeg gjorde det. Hun var ikke umoden. 3600 gram og 50 cm.

Skrevet

Jepp! Stor og fin gutt på 3600g, 50 cm.

Skrevet

Jepp :o)

Ikke umoden i det hele tatt! Veide 3300 gram og var 48 cm lang :o)

Skrevet

Eg fødte då og babyen var heilt ferdig, berre litt liten. Ca 1 kg mindre enn "normalen". Innen han var 3 mnd hadde han tatt igjen vekta.

Skrevet

Eg fødte ein store og goe gutt på 3736 gram og 48 cm i uke 37+2!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...