ca lykkelig Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Har så lyst til å gi våre to barn den største julegaven di kan få til neste år. Nemlig en liten lillebror eller lillesøster. Far i huset er ikke like tent på ideen som mor er. Men hver gang jeg ser en søskenflokk på tre, så tenker jeg at det er det ideelle. Er jo enig med far at med et barn til, så vil det nok kreve en del. Var ikke helt pigg i svangerskapene, men hadde usedvanlige lette fødsler. Siden har guttene krevd meg på natten, med både pupp og kos. Kjenner at jeg synes det er godt at det er blitt litt bedre. Stresser litt med at nå må vi bestemme oss. Tiden går for både oss som foreldre, og synes det er upraktisk med stor aldersforskjell på barna. Hadde vært fint med gode råd, og noen tanker om dette. Klem.
Venter på 3_de spire Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Heisann!! Vi har bestemt oss for nummer 3. Hadde tenkt å vente til april, men så slutta gubben å hoppe av i svingen i oktober. Hatt 2pp nå, men har ikke gått så inn for det egentlig. Tror gubben har fått kalde føtter rundt EL, for da har han hoppet av. Så nå er vi tilbake til april. Så da satser vi på en liten baby i januar/februar 2009. Her er barna 4,5 og 6år Hvor gamle er dine? Selv er jeg 27, mannen 35. Lykke til! Klem
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Hei! Her i huset er det far som har hatt lyst på flere barn, mens mor har holdt litt igjen. Vi har to gutter på 6 og 9 år og inntil for noen mnd siden har jeg egentlig ikke tenkt at vi skulle få flere barn. Jeg har vært veldig plaget med bekkenløning i begge svangerskapene og er fortsatt ikke bra. Men jeg er helt enig med deg, det er faktisk litt lite bare med to barn, jeg føler at familien egentlig ikke er helt "komplett" før vi får et barn til. En ting er jo at det kan være nok med to barn når de er små, men de blir jo voksne en gang de også og da tenker jeg at det kan være greit for de også at de er tre søsken. Så no har vi bestemt oss for å fjerne spiralen i april og begynne prøvingen, så håper vi på en liten attpåklatt tidlig i 2009. Etter som dagene går får jeg bare mer og mer lyst på et barn til. Jeg er nå straks 30 år og mannen min er 32 år, så jeg føler at vi ikke burde vente så altfor lenge før vi får sistemann. Vil jo ikke være altfor gammel heller før man er ferdig med å få barn.
ca lykkelig Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2007 Guttene mine er 4,5 og 7,5 år. De siste 2 årene har gått fryktelig fort. Selv er blitt 36 år, og gubben 42. Kjenner at den biologiske klokken tikker. Vi har ikke brukt noe prevansjon siden sistemann var født, så i grunnen rart at det ikke har skjedd et "uhell". Den siste måneden har vi nok vært litt mer uforsiktig, så håper at ting vil skje snart..... Dere er jo unge, og har enda god tid. Føler selv at vi begynte for sent med å få barna. Skulle jeg gjort det om igjen skulle jeg gjort det 5 år tidligere. Men men. . . . Det ble nå ikke slik. Klem.
ca lykkelig Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2007 Spennende! Håper vi kan følge hverandre fremover tiden. Enig med deg at du ikke burde vente alt for lenge, selv om du enda har relativt god tid. Flott at gubben din vil ha flere. Regner med at han da er flink i dagliglivet til å stille opp i forhold til barna deres da. . . Klem.
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Det hadde vært kjekt og følge hverandre i tiden fremover og se hva som skjer. Joda, vi har jo forholdsvis god tid enda, men jeg frykter at hvis vi venter for lenge med siste mann, vil det gå utover søskenfølelsen barna i mellom. Det er greit at det ikke blir altfor stor aldersforskjell dem i mellom. Gubben er heldigvis flink til å ta sin del av både barna og husarbeid. Det måtte han pent nødt til å lære da jeg gikk gravid og også etter siste svangerskap, da jeg var ganske redusert i bekkenet ;-)...så jeg regner med at det skal gå greit :-) Dere får ha lykke til med prøvinga, så får vi håpe at dere får et lite "uhell" snart :-) Klem
ca lykkelig Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 Heisann! Hvordan går det med dere "Gutt 1999 & 2001 + en spire i 2009", og "Venter på 3.de spire". Her har vi bestemt oss (tror vi....) Starter prøvingen så snart TR er ferdig med å plage meg, he he. Lurer litt på om vi skulle ventet noen få måneder til, slik at barnet ikke blir født så sent på året. Men føler meg så klar. Tenk å ha et lite nurk til jul. Det hadde vært skjønt.Guttene vi har er født på våren, og det har vært veldig praktisk på mange måter. Ja, ja noe må en jo ha å gruble på.
Smiley `Venter baby i april ` Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Hei :-) Her går tiden kjempeseint...har bestillt legetime til april for å fjerne spiralen. Jeg synes det er altfor lenge til, er kjempeklar jeg også :-)...tenker jo omtrent ikke på annet nå når vi endelig har bestemt oss for å prøve igjen ;-). Får bruke tiden til å trene og kanskje gå ned noen kg, så tenker jeg tiden går fort fremover... Vi velger å ikke begynne prøvingen før april sann at nurket ikke skal bli født helt på slutten av året. Har veldig lyst på et vårbarn, men da må vi vente enda lenger med prøvingen og det vet jeg ikke om jeg har tålmodighet til ;-) Men selv om vi begynner prøvingen i april er jo ikke dermed sagt at nurket sitter på første forsøk... Dere får ha masse lykke til med prøvingen, så får du holde oss oppdatert om hvordan det går :-) Klem
ca lykkelig Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. februar 2008 Hei igjen. Hvordan går det med tiden? Sjøl synes jeg at den har gått kjempefort denne uka, siden jeg har vært borte på studiesamling. Dette har vært midt i "perioden", så her blir det nok ingen spire med det første. Men har funnet ut at det passer best med et barn ut på nyåret 2009. Dette pga flere praktiske forhold, som er i hovedsak skolegang og husbygging. Blir veldig spennende å følge deg Gutt1999&2001+en spire i 2009. God helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå