Gå til innhold

hvordan er nattesøvnen til dere jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 34+1 iag og den siste uken har jeg slitt fælt gitt.. Finner ingen gode stillinger som er gode. er litt frustrerende på natta, er jo dødstrøtt...

Så dette blir spennende framover..

jeg får sove masse på dagen heller, men ikke så lett da heller..

noen som sliter med det samme?

hjelper ikke at jeg har puter mellom knærne osv. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel sover jeg 6-7 timer, så våkner jeg stuptrøtt men greier ikke sove igjen.

Tror jeg er en av de få heldige som faktisk sover meg gjennom natten.

Har begynt å "trene" på mølla 1 t daglig og gjør pumpeøvelser med bena.

Dette har hjulpet, nå er krampene helt borte, bekkenet er mer stabilt og det gjør vel sitt til at jeg sover bedre om natta.

Skrevet

Nattesøvn? Hva er det?hehe

Sover utrolig dårlig,oppe hver time om natten og da når dagen kommer er jeg heelt utslitt,veldig slitsomt,vondter overalt om natten,men hvorfor mest da tro?? Er 35+1 nå,ikke lenge igjen:)

Skrevet

De siste 4 nettene har det vært jævli' for å si det mildt! Plages med litt vonde kynnere som kommer på kvelden og som gjør natta lite morro! Håper virkelig det blir bedre innen noen dager for å holde ut med dette resten av svangerskapet blir slitsomt!

Skrevet

Her er det ikke mye nattesøvn, nei. Er oppe ca 10 ganger hver natt. Minst! Ingen gode liggestillinger og jeg er så trøtt at jeg holder på å kveile! Kan nesten ikke vente til jeg er ferdig og kan sove på magen igjen! Er i 36. uke nå så har en stund igjen..

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg sover så dårlig at jeg bare vil grine hele tida. Jeg klør noe så inni h......, trodde ikke det gikk an å klø så fælt. I tillegg har jeg bekkenløsning, mye kynnere, potte tett nese og ikke-eksiterende blære, så det blir lite søvn ja. Sover 1 - 4 timer hver natt. I kveld skal jeg dra til føden og få sovemedisin, for dette går ikke lenger. Jeg er sliiiiiten!!

Skrevet

Ser ut som om jeg er en av de heldige her! Jeg var oppe 2 ganger i natt og sov i 12 timer.. Det er deilig.! Er 36+4 idag.

Skrevet

helt elendig for å si det sann....

sover jeg på ryggen presser det i magen, mulig kynnere om natten. den er heeeelt hard

sover jeg på siden går lillemann amok, spreller som bare søren- og jeg klarer bare ligge sann littegrann. dessuten føler jeg at jeg moser magen om jeg sover på siden.

31+5 idag, gleder meg til resten.... not!!

Skrevet

Uke 35 + 2 og har også som Miss Fat kynnere om natten, trur jeg. Da våkner jeg lett og registrerer at magen strammer seg med jevne mellomrom. Er opp og tisser 2-4 ganger (ikke rare skvetten å stå opp for..men helt nødvendig for resten av nattesøvnen). Skifter side x-antall ganger pga ømhet i bekkenet på siden jeg ligger på. Har også begynt å kjenne det i ryggen, vakler mer og mer med magen fram om dagene (blitt en etterhvert dårlig holdning på meg..men ingenting å gjøre med det, tyngdekraftens lov). Men, skal ikke klage...tilbringer en 10-11 timer i senga natterstid, for det meste sovende, så da er jeg vel en av de heldige :) Dessuten er den lille (store?) i magen rolig når jeg sover og mer aktiv når jeg er aktiv, perfekt macht.

Skrevet

kan ikke huske sist jeg fikk en skikkelig natts-søvn. Vokner hele tiden på natten. Lurer på om det er kroppen som prøver å venne meg til å være våken på natten.

Skrevet

Jeg også har slitt med nattesøvnen i mange uker nå, men det har blitt litt bedre etter at jeg fikk anbefalt Kamille te. Drikker 1 kopp ca 1 time før jeg legger meg og sover MYE bedre, det hender jeg sover hele natten (kun avbrutt av do besøk) Jeg bruker BioForm sin Kamille te.

Verdt er forsøk. Lykke til.

Skrevet

Jeg sover også helt elendig. Bebisen er voldsomt aktiv på nattestid og jeg sliter med å finne en god sovestilling. Har alltid kun fått sove når jeg har ligget på ryggen, men synes at det blir for ubehagelig nå. I tillegg må jeg opp å tisse fire, fem ganger per natt. Har begynt å lese litt. Ikke noe vits å bare å ligge å vri seg.

Skrevet

Nattesøvn??? øøøøhhh..... Er 32+1 idag...

Jeg har vel ganske mange timer i senga for å si det sånn, men fadern meg ikke mange timene med SØVN!!!

Jeg sliter innmari med å finne en god liggestilling, ikke kan jeg ligge på ryggen, for da kjennes det ut som om hun kommer ut igjennom halsen, ikke kan jeg ligge på venstre side, for da river det og sliter det i lingamentene på høyre side... eneste som går an til tider er å sove på høyre side, men da våkner snuppa som regel opp og holder meg våken... Kan ikke sove sittende heller, for da klikker bekkenet max.....

Ellers må jeg opp gjerne 2-4 ganger på natta for å skvette ut 7-8 dråper med urin.....

Sliter maksimalt med bekkenet for tiden... vondt å sove uansett hvordan en ligger og skal jeg snu meg så smeller det høøøøøyt og da blir det vondt......:(

I natt så la jeg meg 23.45, sovna kl 24 og sov til kl 01.00... siden har jeg vært våken.... "jippi".......

Sånn akkurat nå så hadde det ikke gjort en damned shit at hu hadde blitt født........................... (vil jo ikke det, en dere skjønner sikkert....)

Skrevet

har det på samme måte som deg.. er i uke 36+1 og nå hadde det vært helt okay om tulla kom ut nå =)

har så vondt i bekkenet og max syreplager.. ikke meningen med et klage innlegg men det hadde vært fint og kunne fått vertfall EN natt med søvn.. hehe =0)

det syntes sikkert sambo og for det er han som må dra meg ut av senga alle de gangene jeg må opp på do eller gå litt rundt for at bekkenet har klikka helt =0)

Skrevet

Å ja.... 1 natt med 10 timer konstant søvn! DET hadde vært drømmen det nå!!! :)

Sliter i tillegg med mareritt og jeg da!

"hurra".....

Skrevet

ja det hadde vært no det! har og masse ekkle drømmer fortiden.. men har hørt at der er helt vanlig da.. jo greit det liksom men når en våkner av at en kald svetter og nesten har pusteproblemer pga at drømmen var så jævelig hjelper det ikke og snu seg runt og prøve og sove igjen og tenke..jaja det går bra dette er jo VANLIG når en er gravid..

hehe det skal ikke være lett bestandig =)

og syk oppå det hele med feber og hodepine.. hakke sovi nesten noe de siste 3 nettene.. altså enda mindre enn vanlig.. det er jo bra for jeg sov jo så bra fra før =0)

dobbelt hurra for den =0)

Skrevet

Uff.... Ja de drømmene er neste det verste....:(

Gubben la seg innpå et annet soverom her for et par dager siden, for han mente at JEG snorka (ja for det gjør jo ikke han liksom...) men har jo sovet på annet rom før uten at det har vært noe problem.. Men da fikk jeg DE marerittene om at han hadde forlatt meg etc etc...! Plutselig så føler jeg meg jo ikke trygg i min egen seng jo!!! :( uff..... hormoner er no dritt!!!!! :(

Skrevet

Jeg har tillbrakt 5 dager i jula på barsel.Fikk sovemedisin+smertestillende hver kveld.jeg var sååååå sliten av søvnmangel,att jeg var klar for lukket avdeling(he he)Har nå fått valergan med hjem slik att jeg skal få noe søvn de neste ukene og.Hadde aldri klart å hjelpe babyen ut da jeg var på det trøtteste,så dette funka for meg.26 dager igjen

Skrevet

såpass ja... ja jeg kjenner det er ganske frustrerende å ikke få sove.. sitter selv med klomp i halsen fordi jeg har ikke fått sovet på et par uker nå. ikke på dagen heller, jeg er så trøtt at det svir, men ikke snakk om å få sove. Gjør vondt å ligge rett å slett.

jeg har enda 2 dager igjen til jeg går under def høygravid.. kan nesten ikke fatte hvordan dette skal gå hvis det fortsetter slik..

ingen plager, bare finner ingen stilling å sove i........ :(((

hilsen hovedinnlegger...

Skrevet

Her kommer et lite tips fra meg hvis du ikke har prøvd. Jeg har slitt med nattesøvn lenge pga hyppige do besøk og bekken plager. Jeg tok i bruk min ammepute ganske tidlig for den er virkelig helt fenomenal å ha i mollom bena og anklene... for det må nemlig være noe mellom både bena og anklene samtidig eller så spriker bekkenet bare mer. Hvis du vil prøve å sove litt på siden så ta en pute under magen på siden og støtt opp litt der.. små ting som kansje kan hjelpe, men jeg tror nok de fleste av oss må holde ut med lite søvn resten av tiden. Jeg er så heldig at selv om jeg har sovet bare et par timer så er jeg ikke så trett på dagtid for det.

Lykke til med søvnen og forestående fødsel:)

Skrevet

Jeg skammer meg...

Synes jeg får sove så lite om natta pga halsbrann og dobesøk, men dere har det jo mye værre :(

Så jeg får vel heller skryte av at jeg faktisk får endel timer på øye hver natt, men er like trøtt hele dagen uansett :( Huff!

Ser virkelig frem til å få sove på mage igjen, slippe dobesøk og halsbrann!!

Skrevet

Har vært fantastisk heldig og sovet godt hver natt hele svangerskapet, men de to siste nettene har jeg nesten ikke hatt blund på øyet(er i uke 40). Lillemann har vært helt turbo i magen og har ikke funnet noe god sovestilling. I tillegg nærmer fødselen seg med stormskritt og jeg tenker nok mye på den enten jeg vil eller ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...