FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Hvordan ser dagen deres ut i forhold til måltider nå? Vi har litt problemer med å få rutine på dette med mat, og jeg synes hun spiser veldig lite fast føde. Vi ammer først når vi våkner (ca klokka 7) ammer ofte igjen klokka 9 - 10 sove grøt ca klokka 11- 12 (ca 1/5 porsjon) drikker vann ammes etter mat sove ca klokka 14 litt middag (grønnsaker) ca 16 (3-4 teskjeer) drikker litt vann ammes etter middag grøt ca klokka 18 (ca 1/5 porsjon) ammes kveldstell og pysj ca klokka 1930-2000 ammes ammes en gang ca 00 - 01 ammes ca 0400 - 0500 morgen
Minisnellas mamma Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Min lille har blitt fullammet i nesten åtte mnd, hun... (Er født 23/4) Har slitt veldig med å få henne til å spise grøt- eller noe som helst annet for den saks skyld. Alt ble kastet opp igjen.. Men vi prøver hvertfall med grøt hver dag til faste tider, så hun blir vant til det. Og de siste dagene har hun faktisk spist "masse":) Vår "spise-dag" ser slik ut: Våkner i åtte-tiden og får pupp. Spiser grøt ca kl 10.00 og drikker vann. Får pupp kl 11.00 og tar seg en lur. Avhengig av når hun våkner får hun pupp igjen en gang mellomkl 13.30 og 14.00. Får pupp igjen kl 16.00 og tar seg en lur. Spiser grøt kl 18.00 og får vann. Også er det pupp igjen kl 20.00 og sove. Spiser ikke om natten. Det er varierende hvor mye hun spiser av grøten, og jeg kan jo ikke tvinge henne heller. Har tatt en liten pause fra middagsmaten, for det syns hun er skikkelig vondt (brekker seg av skje nr 1 og kaster opp av skje nr 2). Men hun får en brødskalk/skorpe i ny og ne, og hun sutter på klementiner og gnager på eple. Banan er ingen slager... Har snakket med en lege på jobben om dette med at hun ikke har vært så enkel å tilvenne fast føde, men hun sa jeg skulle ta det med ro, barn modnes forskjellig. Jeg må jo legge til at min lille snelle legger fint på seg, så hun får nok mat. Får bare håpe det er nok vitaminer og mineraler i det lille hun får i seg;) Men som sagt, de siste par dager ser det ut til at det har begynt å løsne litt:) Håper dette ikke ble altfor langt svar for deg. Lykke til i allefall!!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2007 Det høres jo ut som noe av det samme som her det. Bortsett fra at jeg gir noen skjeer middag (som hun forøvrig brekker seg av) Hvor mye grøt får du i jenta di da? Jeg er veldig bekymret for hvordan dette skal gåsiden jeg skal begynne og studere og pappaens permisjon starter i januar. Hun tar ikke flaske heller, men drikker av tutekopp uten ventil.
Minisnellas mamma Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Idag lagde jeg grøt av to nesten toppede teskjeer pulver, og hun spiste faktisk opp alt Så det er kryss i taket her om dagen, altså Men ofte så vil hun bare ha grøt den ene gangen om dagen, da. Lillemor her hun tar heller ikke flaske, så jeg har gjort som du, gitt tutekopp uten ventil. Men i forigårs så sugde hun plutselig litt på tuten, og da kom det jo fryktelig mye vann, så i går og i dag har hun faktisk drukket av tutekoppen med ventilen!! Forstår godt frustrasjonen din! Drikker hun melk av tutekopp, da? Moren min var dagmamma for en liten jente en periode, for mammaen begynte på videreutd., og hun nektet å ta flaske. Men mamma ga henne melk fra kopp, også fikk hun pupp av moren sin resten av døgnet. Hun var nesten 5 mnd da mamma begynte å passe henne. Ønsker deg lykke til hvertfall!!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2007 Hun er ikke veldig glad i å drikke melk av tutekopp nei, men hun får da i seg litt ihvertfall:) Hun drikker litt av vanlig kopp også, så blir det krise er det en løsning å helle i henne velling fra glass. Det ordner seg nok på et vis.
A.C.G. Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Jenta mi er akkuratt 8 mnd, og hun er veldig glad i mat.. Start dagen i 9tiden, først litt pupp(har nesten ikke melk igjen) Så stor porsjon grøt (jeg veier 50Gr pulver og nesten 2dl vann) Så melk(pupp)klokka 13tiden, så 1/2porsjon grøt ca 30gr pulver så middag 1/1gl 6mnd i 4 1/2 5 tiden pluss dessert 1/1gl og så kvelds grøt i 8tiden, først litt pupp 50-60gr pulver og 2dl vann. så er det god natt... ville gjerne gitt henne mer melk men det er nesten tomt.. prøver å pumpe meg før jeg legger meg om kvelden men får kun ca 20-40ml.....
mammasgo`jente Skrevet 28. desember 2007 #7 Skrevet 28. desember 2007 Jenta mi er 9 mnd, men jeg svarer fordi Hun er ikke glad i fast føde, og jeg sliter veldig med å få i henne mat. Hun hater grøt, så vi har litt alternativ meny for å si det sånn. Noe må jeg jo få i henne 07: Amming. Står opp. Tilbyr henne skive etter morgenstell, men hun spiser som regel ingenting. 10: Tilbyr henne skive. Kanskje hun spiser 2-3 biter. 1/2 beger med frukt eller 1/2 glass sviske. Ammer henne etterpå. 13: Middag. Hun spiser en stor porsjon hjemmelaget middag. Nekter å spise kjøpt middag. Litt fruktpure til dessert. 16: Amming 18.30: Moste kokte grønnsaker (ca 1 dl) og 1/2 glass Frukt og korn. 19.30: Amming før natta. Sover hele natten uten mat. Ikke mye hun spiser altså, men hun er en stor og flott jente som ligger over gjennomsnittet på vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå