Gå til innhold

Barnevakt to dager på rad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut på nyttårsaften, det er et voksenarragement og blir antagligvis veldig sent så derfor lar vi barna være hjemme.

Vi har en vennine som skal feire fødselsdagen sin den 30 på en resturant, og hun sier at hvis vi vil ha med våre to skal hun ta med seg sin, men lot det skinne igjennom at hun helst hadde sett for seg kvelden barnefri.

Grunnen er vel at vi feiret min fødselsdag med å løpe etter tre barn på en full resturant, det var nesten umulig å føre en samtale, nesten umulig å spise pga hva de små fant på og det ble ikke en slik koslig kveld vi hadde forestilt oss.

Jeg er velidg litt i tvil om jeg skal sette dem igjen to kvelder på rad. På den ene siden vet jeg at jeg ikke får slappet av noe den hvis jeg tar dem med, stemmningen blir spent, det blir ikke så koslig, dessuten så er man dødsliten når man endelig kommer hjem.

På den annen side blir det to kvelder uten barna og eldstemann er fornærmet når vi setter han igjen en kveld, hvordan blir det da etter to.

Dessuten så blir det ikke så sent fordi mannen min og mannen hennes skal jobbe dagen etter...

Kan noen komme med noen innspill på hva dere hadde gjort og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner utrolig godt at du ikke vil ha med barna på restaurant. Det ville ikke jeg heller gjort.

Kan hende dere må velge å gå ut en av dagene ikke begge eller rett og slett overse at eldste blir fornærmet. Om dere i tillegg ikke ofte har barnevakt eller muligheten til det, så hvorfor ikke ta begge kveldene denne gangen om dere har muligheten

Selv ville jeg ikke valgt barnevakt på nyttårsaften, men det er meg. Rett og slett fordi jeg vil være sammen med ungene mine da. Ville heller ha invitert noen hjem til oss denne kvelden (som vi har gjort da) .

Alle har man forskjellige meninger, man må bare finne ut hva som passer for en selv.

Skrevet

Om dere går ut veldig sjeldent så hadde jeg gjort det bare for de to dagene, og tatt med barna på kino eller noe lignende den tredje dagen. Dersom dere går ut flere ganger i mnd så hadde jeg droppet en av kveldene.

Skrevet

Jge inviterte noen venniner hit på julaften siden mennene våre måtte jobbe, men eldstemann klarte jo å "ødelegge" den kvelden også..

Han sliter med litt av hvert siden han har opplevd så mye dette året og skal helst ha oppmerksomhet hele tiden, hvis han ikke får det som han vil skal han være vrang. Det, litt godteri pluss at julenissen skulle komme med gaver om natten var en herlig blanding for husfred, det er jo bare jul engang.

Det kan jo hende at vi kommer til å ha en fortreffelig aften med han der, av og til glimter han til, men mest sannsynnligvis kommer han til å klatre på muren før entreen er kommet på bordet, uansett hvor mange leker, bøker og ligende vi tar med. Vil ikke rase ut av resturanten midt i måltidet for å demonstrere for sønnen min at sånn oppførsel ikke er godkjent her eller..

På den annen side så tar det tre timer å kose seg og ti timer å bygge opp igjen det de tre timene ødelagte..

Har lyst til å glemme hele sulamitten, men vi er jo nye i landet uten så mange venner så man får vel prøve å strekke seg litt for de få man har...

Skrevet

Har dere tilgjengelig barnevakt begge kveldene?

Har dere mye barnevakt ellers?

I utgangspunktet ville jeg nok valgt en av kveldene som de andre her foreslår. En familiekveld og en voksenkveld. men om dere har sjelden sjanse til barnevakt, har det nå og nesten aldri er ute så kan dere jo kanskje vurdere begge?

Skrevet

hadde dette vært meg så hadde jeg valgt og være hjemme nyttårsaften og heller gått ut den 30...man kan ikke få med seg alt her i værden...Nyttårsaften er noe som skal deles med familien, men det er nå min mening !

Skrevet

hmmm .. dette var stygt sagt Gunda ... det er tross alt barnet ditt du snakker om...! Gi han oppmerksomhet da, kanskje han mangler det ??

Skrevet

Jeg fatter ikke hva som var stygt av det Gunda har skrevet om sønnen sin. Så bitchy av deg å med en gang hoppe på pekefingertoget bare fordi hun har et barn med utfordringer!

Gunda: Jeg skjønner deg veldig godt, og jeg er enig i at det er viktig å ikke avsondre seg for mye spesielt når man ikke har noe særlig til nettverk enda. Gå ut ifra at det går bra med bv den 30.e og kos dere med en voksenkveld. Dersom du tar med barn og de går amok får du bare knalldårligsamvittighet ovenfor både venninna OG barna.

Hvis alt går fint, så går dere ut nyttårsaften også. Det er viktigere med bursdagsfest enn det er med nyttårsfeiring!

Skrevet

Jeg syns heller ikke det var å stygt sakt akkurat. Hun kjenner barnet sitt og prøver vel å beskrive en vanskelig situasjon.

Syns fremdeles det kanskje er lurt å velge en av kveldene, også for å signalisere for deres sønn at dere ikke bare ønsker å være alene. At dere av og til vil være ute alene, men at dere også trives hjemme med de. Kanskje han syns det er lettere å takle om han vet at dere er hjemme på selve nyttårsaften?

Lykke til hvertfall:)

Skrevet

rettelse på meg selv: sagt, ikke sakt. he he. Julesløv.

Skrevet

Jeg vet det er stygt sagt og jeg vet at han har problemmer som jeg prøver desperat å komme til bunns i, men det er faktisk ganske vanskelig og slitsomt for både han og meg.

Jeg vet han mangler oppmerksomhet, og jeg gjør mitt beste for å rette på det, men i dag har vi hatt en veldig vanskelig dag igjen. ( vi hadde to nesten bra så det er jo litt)

Vi er i snitt ute en gang i måneden, denne måneden har vi vært ute to ganger, en kveld og en morgener. Pluss evt disse to gangene.

Så skal jeg ut i midten av januar og kanskje en gang i slutten av januar.

Skrevet

beklager mente ikke og såre deg .... håper du finner ut av det. Lykketil !

Skrevet

Hvor gamle er barna da? jeg synes det har litt5 å si også.

Og hvem som skal være barnevakt.

Hvis de er ganske små, kommer de jo uansett til å sove mesteparten av tiden dere er borte.

Jeg ser ikke noe galt i å gå ut to kvelder på rad i såfall - det eneste måtte være hvis du får så dårlig samvittighet at du ikek morer deg likevel.

Dere kan jo kompensere ved å være ekstra mye sammen med dem før og etter disse to kveldene?

Skrevet

Kan du rette meg også??

Vi har reservert og betalt en formue for nyttårsaften det var bare denne fødselsdagsfeiringen som dukket opp nå i dag som jeg ikke er sikker på.. Hjemme i norge feiret vi alltid nyttår i familie, men familien er langt unna i år også..

Jeg vil gjøre det rett ovenfor bursdagsbarnet og samtidlig gjøre det rett ovenfor min egen sønn. ( noe som kan ta noen år... )

Er det ikke enklere når folk som inviterer sier "JEg foretrekker at barna blir hjemme" eller " jeg foretrekker at dere har med dere barna slik at de kan leke.. " ???

Skrevet

Jeg har veldig mye barnevakt pga en jobb som ikke følger normalen og jeg må si at jeg aldri har dårlig samvittighet for det. Sønnen min er da sammen med besteforeldre eller venner av meg og han har det alltid bra. Nå vet ikke jeg hvor gammel din eldste er, eller hva hans problem er, men kanskje han har godt av å være sammen med noen andre og på den måten få masse oppmerksomhet. kanskje blir du også en bedre mamma av å få vært ute og kost deg litt. jeg hadde ikke vurdert det opp og ned, men fulgt magefølelsen. Det er to kvelder, det er ingenting, jeg har noen ganger barnevakt flere timer hver eneste dag. Og jeg ser ikke at sønnen min har vondt av det. Sosial omgang med andre enn mamma og pappa kan være rene lykken.

Håper du får to herlige kvelder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...