simsone Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Er det mulig at man har for lite melk når kvelden kommer? Babyen min er 3.5 mnder. Omjeg begynner å gi erstatning vil jeg jo produsere mindre også..
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Jeg har sliti med for lite melk om kvelden lenge, babyen her er også 3,5 mnd nå. Prøvde lenge å øke, men det funka rett og slett ikke. Nå ammer jeg om kvelden, men han får nan i tillegg på siste stellet for å bli fornøyd. Det går bra - og nå slapper vi litt mer av, både han og jeg:-) Det er veldig vanlig med lite melk om kvelden og urolige unger pga det. De sier det hjelper med hvile, øking etc etc, men for meg var ikke det nok.
september mamma Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 min er snart 3 mnd og jeg har også lite melk. Jeg har begynnt å gi tillegg, På kvelden og det funker han er roligere.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Det er helt vanlig å ha mindre melk om kvelden, Det er derfor de gjerne er mer urolige og vil bli lagt til brystet oftere. Melken om kvelden er gjerne fetere enn tidligere på dagen. Jenta mi på 3 mnd er også mer urolig og grinete på kvelden, men det er sånn de fleste babyer er. Hvis jeg var deg, så ville jeg ikke begynt med tillegg. Om morgenen, dagen og tidlig ettermiddag lager vi ”fet melk” og ”tynn melk”. Den tynne melken er en ”tørsteslukkermelk” og kommer først. Etterpå kommer den fetende melken som barnet skal vokse på. Når vi produserer mindre melk om kvelden, får barnet i seg mindre av den tynne melken og tilsvarende mer melkefett fordi melken da er mer konsentrert. Når barna stadig vekk gråter og maser om mat om kvelden, får de hyppigere måltid og så får de i seg den nærende kveldsmelken i mange små porsjoner. http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
lillegull:) Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 jeg hadde gitt tillegg jeg.. ikke noe vits at babyen skal være sulten hvis den ikke trenger det.. gi pupp først så mme:) mindre slitsomt for dere begge:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Syns det blir litt feil råd å gi. Henviser til artikkel på babyverden igjen. Det er nettopp sånn mange slutter å amme pga at man gir tillegg, når det faktisk er unødvendig. Spebarn er vanligvis mer urolig på kvelden. Syns nesten man må tåle det, når man har valgt å sette barn til verden. Så lenge barnet legger på seg og er tilfreds ellers,så er det vel ikke noe problem. Snakk med helsesøster istedet for å få råd her inne.
lillegull:) Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 jeg gir det rådet fordi det funka her.. nå skal det sies at jeg ammer i tillegg og at ungen min er 5 mnd og etter han har tømt puppene mine sluker han 200 ml på flaska og da er han jo sulten... når sult er grunnen til sutring så er det ikke halt å gi mme i tillegg.
Athravil Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 fullstendig enig, lillegull. Vesla er nå en måned og vi er også nødt til å gi ekstra MME om kvelden/natta. Har man tømt begge bryst og ungen hyler etter mer mat må man jo gi tillegg. Dette har jeg også fått full støtte om fra både jordmor og helsesøster. Man produserer ikke mer når man må gi pupp hver halvtime hele kvelden og natta fordi ungen ukke blir mett. For meg har tillegg faktisk økt produksonen, antakelig fordi kroppen får hvilt litt og mindre stress, så enkelte dager trenger hun ikke tillegg.
Tulletutta Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Helt enig har måttet gitt gutten min mme om kvelden nesten heilt fra starten dei dagene eg ikkje har gjort det har han revet og slete i puppen så mykje at eg har blitt kjempe sår.Har prøvd å øke men det hjalp ikkje, men nå har det blitt litt ferre kvelder der eg har måttet gi han det så hos meg ser det ut til å ordne seg av og til. Eg vil ikkje la ungen min skrike i timesvis berre for ein artikkel på babyverden seier det at det skal være sånn når 60 ml med mme kan fikse det
lillegull:) Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 er så enig. synes dette ammehysteriet har gått for langt jeg.. forstår det sånn at enkelte som ikke vil /kan amme skammer seg her og sånn skal det da virkelig ikke være.. er jo en grunn for at mm er best, skjønner jo det, men sålenge ungen er mett og får det en skal ha enten det er mm eller mme er så er uansett hovedgreia at de får i seg nok og at det er næring.. jeg skulle gjerne fullammet jeg, men mini er ikke fornøyd med bare det og hvis vår hverdag kan bli såå mye bedre med ei flaske mme i ny og ne i tillegg så er det best. ikke godt for den lille å være sulten konstant heller... men er ingen dårligere mor fordi melka ikke alltid strekker til:)
Amanda- Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 produksjonen er lavere om kvelden. dette er helt normalt. baby trenger mer om kvelden.. da de sparer opp til natten. (har jeg hørt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå