Gå til innhold

Jentungen trenger litt hjelp til valg av PC.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun fikk PC til jul, som hun solgte (til sin lillebror) da den ikke var helt etter hennes ønsker. Vi har nå sett på 2 stk, men veit ikke helt hvem hun bør kjøpe.

Hun ser gjerne på andre alternativer også.

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=HPDV6610

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000RefR0yzZ?ProductID=usXD4QFHeNoAAAEVXyJ_MkEc&CatalogCategoryID=MpzD4QFHgq8AAAEOguI03xiL

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke opp elkjøp linken din, men den første har en AMD prossessor, fæle saker... Styr unna.

Det VAR veldig bra, men de falt av lasset for en stund siden.

Skrevet

Hmm.... hva skjedde med elkjøp linken tro.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000azeyr2jD?ProductID=usXD4QFHeNoAAAEVXyJ_MkEc&CatalogCategoryID=MpzD4QFHgq8AAAEOguI03xiL

Tror denne funker.

Skal styre unna AMD om det er så ille, det er søren ikke enkelt å vite hva en skal kjøpe når en ikke har peil på PC overhodet :o)

Skrevet

fikk ikke linken opp her jeg også. hvor gammel er hun?

kommer ann på hva hun skal bruke til pc. laste ned musikk? film? spille spill? skal hun spille spill f eks burde dere kjøpe en pc som har mye GB. laste ned musikk og slik kommer jo ann på hastigeheten på internetten dere bruker.

Skrevet

Hvis du skriver hva hun vil bruke pc'en til så kan jeg finne noe til dere.

Skrevet

Det er mange bra pc'er der ute, men er jo flere ting som er med på å avgjøre om det er en god pc til ditt barn..

Styr unna amd prosessoren som noen andre nevner.

Hva skal pc'n brukes til? Skolearbeid, internett, musikk, spill. Pris?

Pass på ett minne på 2048 mb, en stor og god harddisk, evt ett bra grafikkort, min geforce 8400 på eget dedikert minne...

Kjøper dere en med mindre spesifikasjoner enn nevnt her vil hun ikke ha gleden av pc'n særlig lenge.

Skrevet

AMD er ikke noe værre enn intel på noen måte. De er litt billigere i pris. Hadde de vært så elendige som det hevdes her hadde de ikke tatt igjen intel på markedet i det hele tatt.

jeg får ikke sett noen av linkene dine da, kan du ikke heller kopiere inn navnet på pcen?

Skrevet

AMD vinne jo ikke akuratt noen pc'tester da, er jo en tregere prosessor.. Har ikke kommet over noen hvertfall den senere tid.

Men for noen kan det være nok, ikke alle trenger det kraftigste, som en intel core 2 duo T2310 eller T5450

Skrevet

AMD lager jo prosessorer i ulike hastigheter de også da. Og veldig mange hard core spillere sverger til amd fremfor intel. Og det er jo stort sett gutter som kan å kjøre prosessorer hardt. Dessuten har også amd tokjerneprosessorer. Argumentasjonen din for intel holder ikke så langt.

Skrevet

Forresten finnes det knapt nok programmer som støtter tokjerneprosessorer enda, så det er lite effektivitet å hente enda i forhold til enkjerne prosessorer. Det er ventet at de første spillene for tokjerneprosessorer vil komme i 08.

Skrevet

Ja, skjønner det du sier... Men i den prisklassen hun virker å være ute etter får man kanskje da ikke en så god amd prosessor?

Er ingen ekspert, men har alltid hatt trua på Intel og egen erfaring sier at jeg syns den pc'n jeg har nå fungerer bedre enn den forrige som har en amd-prosessor.

Skrevet

Har god tro om intel selv. Men har heller ikke noe problem med amd. Uheldig kan man være uansett hva man kjøper. jeg fikk ikke opp noen av linkene her så jeg vet ikke hvilken prisklasse man snakker om. Men om det er 5-6000 kroners klassen er det uansett veldig begrenset hva man kan få, og hvor lenge man kan regnet med å ha den maskinen. Kommer man opp i 7000 har man ofte en maskin med lengre levetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...