MissAntrop Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Skal ha gjester i morgen og aner ikke hva jeg skal finne på. Ikke riskrem..
Gjest irismor Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Multekrem Sjokoladepudding Tilslørte bondepiker Fruktsalat og is Iskake Pannekaker med krem og jordbær
Mersa og gutta <3 Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Mandarin sorbe! 200gr. sukker 1 dl vann 300 gr. skrelte mandariner Kok opp vann og sukker og avkjøl det etterpå. Tilsett skrelte mandariner og mos dette i foodprosessoren. Mosen siles, rør jevnlig i sorbén Vet ikke hvor mange du skal ha, men kan være lurt å doble oppskriften. Er utrolig godt! Og angående røringen, lurt å være flink å røre hver halvtime de første par timene, etter det er det ikke så veldig nøye.
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Sorbet skrives med en "t". Hva med fromasj? Det imponerer når den er hjemmelaget, selv om det ikke vanskelig. Bare beregn nok tid til stivning i kjøleskapet.
murmelmamma Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Dronning Maud-pudding.. Den BESTE desserten i HELE verden!! faktisk altså....:-) NGREDIENSER: 3 egg 20 g sukker 5 plater gelatin 3 dl fløte revet kokesjokolade FREMGANGSMÅTE: Pisk fløten stiv og pisk til eggedosis, hver for seg. Alt blandes med gelatin som er oppløst etter anvisning på pakken. Helles i en stor dessertskål av glass med revet sjokolade mellom kremlagene.
Mersa og gutta <3 Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Trodde egentlig Sorbet ble skrevet med to e'r og med en sånn ` over siste e'en...? Jeg tok bare copy and paste fra en mail jeg da :-)
Skravlemamman Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Hva med å lage ostekake?Den kan du jo lage i dag:-)
En_av_hver Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 Kjøp moden mango, skrell og skjær den opp i passe biter, legg den i folie (bretttet opp litt på sidene) og bryt opp hvit sjokolade som du legger over. Ha det i ovnen til sjokoladen er smeltet. Server med vaniljeis til!! Helt nydelig og utrolig enkelt:-))
LadyLuck & Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 Påjulaften droppa vi riskremen, og hadde noe fantastisk godt istedenfor den mer tradisjonelle riskremen. Iskald sitronformage, med varme skogsbær. Godt og friskt i en mett mage! = )
meg & to små vampyrer Skrevet 27. desember 2007 #12 Skrevet 27. desember 2007 Hva med sjokoladefondant med sorbet ved siden av? både mektig, søtt og friskt:)
♥2 små gull♥ Skrevet 27. desember 2007 #13 Skrevet 27. desember 2007 Iskake, enten ferdigkjøpt, eller hjemmelaget. Er mange gode oppskrifter her: http://www.detsoteliv.no/
boble <3 Skrevet 27. desember 2007 #15 Skrevet 27. desember 2007 Er helt enig med meg og lille vampyr. Sjokoladefondant med sorbet til....nammmmmmm!
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 27. desember 2007 #16 Skrevet 27. desember 2007 Vi hadde familie her for første gang på julaften etter vi ble en familie selv, og dette serverte vi til dessert: Bananasplit, rett og slett! 1/2 banan 2-3 kuler vanilje is En sprut med krem, men f.eks en kiwi båt til pynt oppi Strø litt kakaopulver over isen og avslutt med sjokoladesaus over (Dander altså dette i en fin dessertskål) Kan tro det falt i smak!! De aller fleste er jo vant til karamellpudding, tsl.bondepiker eller riskrem, men dette syns de var godt. Og det syns vi også Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå