Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ingen anelse om at jeg var gravid før mensen ikke kom og jeg fikk positiv test. Derfor har jeg ikke tatt folat før nå i uke 4. Er dette veldig dumt med tanke på ryggmargsbrokk? De anbefaler jo å ta dette en mnd før man blir gravid. Men det er det jo ikke alle som har anledning til....:-)

Har i tillegg spist roastbiff, fenalår og flere sånne "fy"-ting.

Er faktisk litt bekymret selv om jeg vet at det nok går bra....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette går nok veldig bra...tror ikke du skal bekymre deg.

Skrevet

Det er så vanlig å ikke vite om graviditeten i begynnelsen og likevel går det bra med de fleste,så ikke bekymre deg!

Det er jo ment som en anbefaling å ta folat i forkant,men det hjelper også å ta det hele 1.trimester-noe er bedre enn ingenting:)

Nå er det jo ikke sånn at man løper en stor risk ved å ikke ta det,men tar man det,løper man en mindre risk! Viktig å skille på det!

Jeg var en mnd på vei når jeg fant ut at jeg var gravid første gangen og begynta da å ta folat umiddelbart! Det gikk veldig bra med barnet,som er perfekt velskapt! Og det er jo det som er mest vanlig!

Lykke til;)

Skrevet

Eg har 3 unga,og har aldri tatt folat. Så dette går bra;-)

Skrevet

du trenger nok ikke å bekymre deg........det går nok bra skal du se:)

Skrevet

Ang ryggmargsbrokk.. tror det er i uke 6 at dette er mest kritisk og da dette kan oppstå, så tror du er "safe" om du begynte på folat da du var 4 uker på vei.. men uansett-tenk positivt.. jeg brukte ikke folat med førstemann og han er en velskapt, livlig gutt! tar folat nå med andremann, begynte også rundt 4uker med det.. går nok godt skal du se.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...