xxxo Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 hva pleide du å feire bursdagen din før du fikk barn? hvordan il du feire din neste bursdag? Sist bursdag gjorde jeg ingenting, det var nemlig 1 uke siden jeg fødte. året før der hadde jeg en unge på 3 mnd og det eneste venneparet jeg hadde ville ikke bli med å feire så det ble ingenting.. året før der, når jeg ble 19 var jeg gravid.. 18 årsdagen var heller ikke no minneverdig.. i år, da vil jeg ha meg en fest! jeg blir da tross alt 22 år, hvordan er det mulig å være 21 år og aldri hatt no skikkelig bursdagsfest?? men, jeg har ingen venner her, flytta i sommer.. sambo har venner her da, men det blir liksom ikke helt det samme.. MEN, det kjipeste er jo at de gangene vi har barnevakt og er ut her så må jeg ta ungene når jeg kommer hjem og stå opp med dem igjen dagen etter.. det er ikke særlig kult år man kommer hjem full og er fyllesjuk.. blææ... :-(
Gjest otilie79:o) Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Hehe, du må gjerne si Blææ Min siste bursdag (som var nå på Luciadagen) hadde jeg min andre dag på jobb etter svangerskapspermisjonen, henta 4 åringen i bhg og lå hjemme på sofan med den værste hodepina jeg noensinne har hatt på ettermidagen. Var lite morro:(
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Jøsseball...da er vi i samme sko. I 2008 fyller jeg nemlig 22 år, men jeg har aldri hatt noen skikkelig bursdagsfest. Eller...barnebursdagsfest har jeg hatt, men det var kanskje ikke det det var snakk om her. Da jeg blei 17 var jeg faktisk på klassetur...kunne jo ha blitt skikkelig gøy, men da var jeg redd for å drikke (har hatt stor angst for å drikke og slippe meg løs...er/var redd for at noen skulle utnytte meg, og jeg hadde ingen venner i klassen (alle de 3 vennene jeg hadde slutta før denne klasseturen!)) Da jeg blei 18 var jeg utviklingsstudent i USA, og "feiret" da dagen med en rasisitsk/nazistisk familie!:-/ 19...da flytta jeg til Trondheim for å studere, mens kjæresten min bodde jo i Oslo, så jeg var helt aleine. Var faktisk en grei dag egentlig, men selvsagt ingen feiring. 20...da var jeg gravid, men det var planen å dra ut med noen venninner, men det blei det ikke noe av i siste liten. Og så 21...gravid da igjen, og feiret dagen med eksen sin familie,- eksen selv lå da fyllesjuk på soverommet nesten hele dagen! Jeg har allerede planene klare for bursdagen min neste år...da setter jeg feiringa til helga etter, og da er det først fotballkamp (Norge-Island) og så ut på byen med venninnene mine!:-) Når jeg skal ut (noe som kun har skjedd 2 ganger etter at jeg blei mamma), så har jeg barnevakt for kvelden, natta og dagen derpå!
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Jeg er ikke spesielt glad i å feire bursdagen min, og drar dermed helst på jobb. Men så har jeg fått festet skikkelig fra meg da jeg var i tenårene. Det frister som du sier ikke så veldig med barneskrik dagen derpå, og når jeg helst vil ha mannen med på fest så må jo minst en av oss opp 06:00... Jeg liker derimot godt å gå ut og spise(ingen matlaging og ingen oppvask), samt drikke litt vin hjemme på sofaen etterpå. )
xxxo Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2007 Skulle gjerne hatt barnevakt til dagen etter jeg og Riga! men vi har 1 barnepasser oppi her, svigermor. hun skal nesten alltid på jobb tidlig dagen etter. og sist i kom hjem var ungene våkne og vanskelige så jeg måtte ta dem inn i senga mi. rett etter spying.. :-/ savner mamma.. :-( hun kunne passe ungene hos seg til dagen etter.
Ulme Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Du får ta med deg familien en tur og besøke moren din da vettu Så kan dere feste med dine venner...også kan moren din ha barna. Hvis dere blir hjemme syns det er rett og rimelig at pappan står opp med ungene dagen etter siden det er din bursdag som ble feiret! Hvorfor er det du som alltid må stå opp med ungene når dere har vært ute?
xxxo Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2007 det er ca 80 mil til mamma! har ikke råd å dra dit nå. han hjelper meg jo da, men han er som regel i dårligst form dagen derpå..
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 jeg var 3 dager på overtid. så jeg bakte kaker til den store gullmedaljen og inviterte familien til familiebesøk.. vi var nesten 20 stk. var min 21 års dag.
*Rutletutt* Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Jeg er ingen feste-jente, så da jeg var høygravid på min 30-årsdag i sommer følte jeg ikke at jeg gikk glipp av noe da jeg ikke kunne feire "skikkelig";o) hadde hele familien med på Peppes og til kaker og kaffe hjemme hos oss etterpå. Koselig og lite stress. Ble i tillegg fridd til, så det var verdens beste bursdag noensinne:o)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 Har alltid hatt jenteforspill på bursdagen min, gjerne med ost & kjeks. Har også familie på middag en annen dag. Tror jeg vil det på neste bursdag også... I fjor hadde jeg ikke noen jentefest for første gang...
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 Sist bursdag så... husker jeg ikke hva jeg gjorde. Med andre ord, ikke noe minneverdig, har bursdag nøyaktig 6 uker før jenta mi og bursdagen hennes husker jeg klart og tydelig. Året før der var jeg gravid, hadde 5-6 venner på utkledningsfest, skulle ut på byen utpå kvelden, men beina mine ville ikke (mye vann i beina lar seg ikke kombinere med så mange typer sko). Året før der var jeg ute på byen med venninnene mine, 2 dager på rad. Hadde det kjempegøy. Neste bursdag blir nok feiret hjemme med mann og barn, siden vi har flyttet ganske langt "hjemmefra" og ikke har noen kjente i umiddelbar nærhet.
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #13 Skrevet 27. desember 2007 Absolutt ingenting var bare hjemme og sutret over dårlig vær.. året før satt jeg på fly hjem fra tenerife. Aldri feiret sånn ordentlig jeg heller (etter at jeg ble voksen). Jeg har bursdag midt i juli så sjeldent noen er hjemme og har tid til å feire meg gitt..
Grorüd.. Skrevet 27. desember 2007 #14 Skrevet 27. desember 2007 Sist bursdag (nyttårsaften) var jeg hos ei venninne som hadde en liten sammenkomst før vi skulle ut og se på rakettene. Jeg var gravid da. Ble en kort visitt, da alle mann satt inne på en trang stue, og nidrakk og nidampet røyk (ikke jeg da he he), - jeg kunne likesågodt sittet og røkt selv.. hang ut vinduet den korte tiden jeg var der. Ergrer meg fortsatt over at de ikke kunne ta mer hensyn til meg.. Og det var jo trossalt bursdagen min og da.. Men hjem dro jeg, pottesur for at de ble sure da jeg ba dem gå ut og røyke.. (vet det ikke var i mitt hus.., MEN de hadde bedt meg - OG jeg var gravid.. De burde jo ha tenkt litt lenger enn nesa rakk selvom de var aldri så fulle der og da.. Denne nyttårsaften skal jeg bare være hjemme... Feire 18 års dagen min med litt god mat..
snurkle Skrevet 27. desember 2007 #15 Skrevet 27. desember 2007 Hadde du bare et vennepar som i tillegg ikke ville være med å feire deg? Det hørtes da trivelig ut... Hva med å be jentene i samboeren din sin gjeng til jentelag? Ville vært en fin anledning til å bli kjent på egenhånd. Og kanskje legge festen til en dag svigermoren din ikke jobbet dagen etter. Hvorfor har du ikke blitt kjent med noen ennå, hvis dere har bodd der et halvt år?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. desember 2007 #16 Skrevet 27. desember 2007 Da var jeg og mannen på shopping i London:)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 27. desember 2007 #17 Skrevet 27. desember 2007 Inviterte mine foreldre og svigerforeldre på kaffe og kaker på ettermiddagen, og reiste til min søster for å spise kinamat og se greys anatomy sammen med alle 4 søstrene mine! En bursdag helt etter min smak Og jeg er 21.. Kjekt med en fest innimellom, men har ikke behov for at den er akkurat i forbindelse med bursdagen. Og så er jeg som regel i relativt god form etter en fest også, jeg stopper før jeg blir overstadig.. Men å stå opp klokken seks dagen derpå må jo være tragisk :///
UnePune äntligen hemma! Skrevet 27. desember 2007 #18 Skrevet 27. desember 2007 Sist bursdag feiret jeg sammen med en kamerat som også blei 25. Vi leide lokale og ba alle vennene våre på utkledningsparty - kjempegøy =) Bursdagen før der var jeg gravid, husker ikke hva jeg gjorde. Bursdagen før der igjen hadde jeg en baby på 2 mnd`er, husker ikke om vi gjorde noe på min bursdag, men feiret gubben en måned etterpå og det var PAIN! Hadde barnevakt, og puppene blei steinharde og vonde! Skikkelig melkespreng. Så etter det lærte jeg at det lønner seg å vente med barnevakt til etter ammeperioden er over =)
Den drygaste Skrevet 27. desember 2007 #19 Skrevet 27. desember 2007 min siste bursdag ville jeg feire i det stille med kaker og kos med familie og venner.. men kjæresten min hadde andre planer og stelte i stand en heidundranes fest for meg bak min rygg og fikk samlet alle gamle og nye venner jeg har så det ble en suksess-kveld og den beste bursdagen min så langt:) forrige året var jeg høygravid og året før der var jeg på byn med noen venner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå