Gå til innhold

Pluuser og minuser med familiebarnehager?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

+ : mindre barn?

- : utdannet pedagog kun minst én gang i uken, du har kanskje ikke samme betryggelsen om at ting gjøres som det skal?

vet ikke jeg, har ikke erfaring med noen typer barnehager:P

Skrevet

Positivt: Mindre miljø, kan være godt for små barn.

Minus; i nyetablerte familiebarnehager så er det gjerne 3 ansatte med et par unger hver selv i barnehagen. Da er det ca 4 barn igjen som ikke har tilhørighet til foreldre. Fritt frem for forskjellsbehandling? Ja, såklart skal ikke dette skje, MEN det skjedde med mitt barn som var en av 3 barn i bhg som ikke hadde foreldre/søsken der.

Mer i matpenger.

Restene av minusene mine går på 1 familiebarnehage konsekvent, så jeg skal ikke blande dem inn her.

Personlig foretrekker jeg større barnehager, med flere barn og flere ansatte. Større miljø både blant barn og ansatte og mer "proft" mener jeg.

Skrevet

Dette blir et langt svar, bare for å ha advart!

Da snuppa skulle begynne i barnehagen var hun 14mnd. Fikk brev hvor det da sto barnehagenanet på den nærmeste kommunale barnehagen, og så familiebarnehage sto det etter navnet da. Vi hadde ikke engang hørt om denne familiebarnehagen og var på randen av tårer, og gruet oss veldig til dette. Tenkte vel at da kunne vi like gjerne brukt dagmamma, og beholdt kontantstøtten. Vi ønsket IKKE dagmamma, da vi har litt trøbbel med å stole på "hvemsomhelst" når det gjelder barna. Det viste seg da at barnehagen "vår" hadde en familiebarnehage avdeling. Som var hjemme hos ei dame. Ho har fire barn hos seg og de er fra 0-3 år. De er i den "store" barnehagen en dag i uken. Hun er ansatt i "store" barnehagen og er der om noen der er syke.

Første dagen vi var der med snuppa innså vi allerede at dette var det beste som kunne hendt oss. Dama var suuuuper. Hun ofrer seg helt for barna, hun er en trygg klippe for de. Hun gjør at de små får en meget myk overgang til barnehage livet. Jeg håper og ber til alle overmakter at vår lille sønn får plass hos henne til høsten. Hun bruker å ha ca 15 søkere spesifikt til henne via fellesopptaket, og kommende barnehage år skal hn fylle to legige plasser.

Altså, sånn vi har erfart livet i familiebarnehage, så må jeg bare si at alle barn i aldersgruppen 0-3 år burde vært hos en som henne. FOr ei dame, og for et flott opplegg... rett og slett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...