jente08&jente2010<3 Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 så noen hadde det som tilbehør til kalkun, så tenke å ha det på nyttårsaften:)
emporium Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 jeg synes denne er veldig god: 1 dl fløte 1 dl majones 2 ts sitronsaft grønne (syrlige epler) blå søte druer, steinfrie stangselleri, kokt *visp fløten til krem og tilsett majones og sitronsaft *skrell og del eplene, og tilsett i blandingen rask slik at de ikke blir brune *kok, skrell og kapp i biter stangsellerien *del druene i to jeg bruker vanligvis 3 epler, 2 stenger med stangselleri, og ca halv boks med druer skal vel egentlig ha hasselnøtter i også , men det er hele hurven her allergisk mot lykke til
Trultemora er presseklar!! Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Jeg lager waldorfsalaten litt anderledes jeg da! For ca 6 personer så bruker jeg ca: 1/2 oppkutta kinakål i strimler 1-1.5 oppkutta gult eple 1/2 boks blå druer i biter 1 liten boks ananas 1 relativt stor neve hakka mandler/hasselnøtter ca 1 liten boks fløte-krem! Blandes sammen! Nyyyyytes!!!
litenogtjukk Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 For at du som høygravid, skal slippe å styre å lage, så anbefaler jeg deg den de har på rema 1000, enkelt og greit og den er godkjent her i huset. Finnes mye ferdig av det meste i butikkene.
jente08&jente2010<3 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2007 så de har denne ferdig på rema1000 ja? hmm...kansje jeg heller skulle gått for den.
camosilla Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Bare for å ha sagt det... hjemmelaget og kjøpt kan ikke sammenliknes. Hjemmelaget er definitivt best!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 Heisann Bruker å lage en helt enkel waldorfsalat her i huset.....som blir spist av store og små... Pisk 2 pk fløte til lett krem og ha i 1 ss sukker Tilsett 1 pk lettmajones Rør godt sammen Skrell deretter 4 epler som skjæres i små biter 1 pk druer uten stein som deles i to Ha frukten i og bland. Rett før servering kan man strø over waldorfnøtter om ønskelig. Nyyydelig.....
trinebeate Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Det kommer vel helt an på hvor man kjøper den. Her jeg bor har de en kjempegod waldorfsalat på coop mega. De lager den selv der. Den kjøper jeg hvert år, litt dyrere enn på rema, men den er verd det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå