Gå til innhold

VIL IKKE SPISE..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på snart 3 år som ikke vil spise.. han spiser i barnehagen sier de men får han ikke til å spise i det hele tatt hjemme....

han spiser pølse og pannekaker innimellom.. pizza og.. vet han liker masse annen mat men han vil ikke ha det.. han kan gå en hel helg å bare ha spist et par flak bacon eller pølsebiter.. ikke brød eller noe som helst annen middag eller mat.. blir så fortvilet.. vet ikke hvordan jeg skal få gutten til å spise...

dette har pågått noen mnd nå og han oppererte polyppene i håp om at det kanskje skulle bli bedre med tanke på at han var litt tett i nese og halsen ofte.. men hjalp ikke det heller..

noen som har vørt borti det samme eller som har noen råd om hvordan få gutten min til å spise.. ??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ligge noe annet bak? Noe annet enn polypper?

Sover han godt? Viser han tegn på mistrivsel?

Jeg kjenner til et tilfellet hvor en ung gutt sluttet å spise hjemme pga at hans foreldre gikk gjennom en skilsmisse.

Har du allergitestet han? Jeg kjenner også til ei som spiste minimalt pga. allergier. Hun ble faktisk slapp av div. mat. Alt ble mye bedre da hun fikk en diagnose.

Ellers er det jo mye i det å lage kos rundt maten. Istedenfor å presse på med mat, så er de bedre å rose for det lille som blir spist. Tror også det kan hjelpe å ha faste mattider, istedenfor å presse på med mat hele tiden.

På kylling.no kan du få en gratis brosjyre som heter "barn med dårlig matlyst". Der er spaghetti blitt slanger, egg er øyner osv. Maten blir en lek. Det oppfordres også til at barn er med på å lage mat. Da blir det jo litt mer spennende å spise også.

Dårlig matlyst kan være så mye. Problemer meg mage, tarm, svelg, psykisk, mistrivsel osv.osv. Mange vokser også dårlig matlyst av seg.

Skrevet

HEI..

nei jeg har ikke allergitestet han.. han er ofte småforkjølet og tett.. viser ikke noe tegn til misstrivsel.... leker og koser og er en blid og aktiv gutt... vi har det bra hjemme.. venter vår 2og3 barn til våren...

noen mener det kan være det at han har vært mye tett før opperasjonen at han da er kommet inn i en uvane med å forbinne mat som vannskelig å svelge og ubehag... men vet ikke.. er bare fortvilet av at han ikke spiser... han er ikke noe mager eller noe slikt... så han får jo i seg næring og slikt tydligvis... å han spiser jo godt når han først spiser. men det er så skjelden.. han sover urolig om natten ettersom han er sluttet med bleie.. han våkner og må på do flere ganger om natten... men utenom doturene så sover han fint =)

Skrevet

Jeg har samme problem med sønnen min. Han er 3 år. Han spiser nesten ingenting. Og matboksene hans fra bhg er nesten alltid fulle. Jeg har kontaktet helsesøster på helsestasjon, for jeg var også litt bekymra. men da sa hun bare at jeg skal ikke gå og bekymre meg så mye for det. Han får i seg det han trenger, og er han sulten nok, så spiser han.

Så nå har jeg sluttet å bekymre meg. Han kommer til meg og sier at han er sulten når han er sulten. Sef. prøver jeg å ha faste måltider hjemme, men tvinger han ikke til å spiser om han ikke er så sulten. Så om han ikke spiser mye til middag, så spiser han mye til kvelds. Slik opplever jeg det hvertfall.

Men lykke til med deg. Håper du finner ut av det snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...